Victoria Solås

2014-01-21
20:03:00

21 Januari 2014
Var enda gång blir det 2014 .. Börjar bli trött på att jag skriver fel, för då måste jag alltid dubbelkolla för att se så att det är rätt.

Nog om det! Idag har jag varit riktigt duktig! Diskat och gjort det fint. (dock gjorde Alex mat plus jag bakade). Tömt kattbaljan. Städat en del(är massa kvar) Dammsugit lite av golvet, finns mera ytor kvar, haha!

Gjorde sjukt goda äppelmuffins innan! Så otroligt enkelt att göra och det tar inte lång tid alls!

Ingredienser
100 g smält margarin
2 ägg
1,5 dl socker
2,5 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 äpple(jag gjorde dubbel smet och då gick det åt 1 helt)
kanel och socker till toppen

Ställ ugnen på 225 grader. Smält smöret. Låt svalna. Blanda ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna i en annan bunke. Häll i smöret i sockersmeten. Sedan de torra ingredienserna. Halva formerna ska vara fyllda med smet. Hacka äpple i småbiter(inte allt för stora eller försmå) Tryck ner dem lätt i formerna. Ha lite socker samt kanel på toppen. In i ugnen i 10-12 min. Färdigt! En smet blir ca 20 st.

Utöver det har jag väl inte något vettigt att säga tyvärr! så ni får ha det så bra, tills nästa gång jag skriver något!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: