Victoria Solås

2014-03-10
10:43:00

10 Mars 2014
Hejsan!
Idag har jag en sjuk träningsvärk! Berättar mer om det men först får jag väl ta en kort summering av allt som hänt sedan torsdags.

På min födelsedag hände det väl inte jätte mycket. Fick nybakade scones till frukost samt mannagryn! Plannen var att jag skulle ha gjort det åt Alex, men låg kvar en stund i sängen. Och när jag kom ner så hade han gjort det åt mig. Underbart. Dagen spenderades med massa telefon samtal, inte så konstig på ens födelsedag? Myste med en film och lite smått och gott på kvällen.

Fredagen hände det inte så allt för mycket heller. VAr riktigt taggad inför lördagen då Alex present var att åka ner till Köpenhamn över dagen. Men Martin var sjuk så ska ta det ev på fredag. Kände mig lite småhängig/febrig så blev inget ridande.

Lördagen var det uuuunderbart väder! Så blev en liten uteritt med Alex och Andy som sällskap. Madame kändes väldigt fin iaf. Alex föräldrar kom över för att fira min födelsedag med tårta a lá massa färger. Har bilder på telefonen, men orkar inte springa upp och hämta sladden tyvärr! Kan berätta om den iaf. Tårtbottnarna var i färgerna: blå, rosa och grön! Grädden runt var blå och texten i rosa. Var en färgstark och octroligt god tårta!
Utåt kvällen kom Kim över med ännu mera kakor, bland annat äppelkaka, winerbröd och kanelbulle. Kan ju säga att man var propp mätt!

Igår var också en underbar dag! Gick upp vid 9. Åt frukost och gick ut i stallet vid halv 11 ca. Hjälpte Lotta mocka en box, då hon redan hunnit ta de andra, haha! Fixade klart allting i stallet. Blev en matpaus, åt bara ett äpple. Innan man gick ut igen. Hämtade in Madame och gjorde iordning henne. Packade in alla grejorna i bilen. Tog en bra stund att lasta henne, närmare sagt 30 min. Bara massa trams från hennes sida .. Väl på transporten bar det av mot stranden!
Väl på stranden var vi ca 10 min sena. Så var bara att slänga på att grejer fort! Det var en fröken som inte var jätte förtjust i sanden och vattnet. Det var massavis med små "bäckar" över stranden ner till vattnet. De första 4-5 gånger var det gigantiska språng över dem, haha! Men slutligen var det bara galopp rakt igenom dem. VAr en mycket fin häst att rida på igår. Det travsteget! Hade velat stå bredvid och se det för de kändes gigantiska! Galoppen var också fin och rund. Hon hängde inte riktigt med när de andra ökade fullt ut. Iaf inte efter att hon började bli trött. Havet skulle hon inte alls gå ut i. Det var skit läskigt tyckte hon.Det roliga är att hon var i havet för ca ett halvår sedan, haha! 
 
Vi var väl en 10 st som red på stranden. Var otroligt härligt. Var så varmt att rida så man fick kavla upp ärmarna till och med! När vi kom tillbaka så tog vi av utrustningen och gick ner till stranden igen om hästarna ville rulla sig. Jag passade på att få ut Madame i havet. Efter lite om och men så följde hom med ut. Då var det inte alls farligt. Hon var nr 2 ner att rulla sig. Efter en stund var det dags att åka hem. Jag gick på transporten och Madame följde med. Sa till Lotta att skynda sig att stänga. Hon hade näääästan fått igen den när Madame kastar sig ut .. Sen var det igång igen. Stog väl där i 20-25 min innan det slutligen gick. 
Borstade av henne ordentligt innan hon fick gå ut i hagen igen. Var en nöjd häst som kom ut igen.
Åt några mackor innan jag åkte o handlade lite mat. Kommer hem så kommer Lotta o undrar om vi var sugna på pizza. Vilket vi absolut var! Så kvällen spenderades nere hos Lotta. Var riktigt mysigt och ett bra avslut på dagen och denna helg!

Så idag är det inte alls konstigt att jag har träningsvärk, haha! Hade tänkte skritta ut på Madame eller gå för hand men vet inte riktigt om mina ben orkar det idag. Blir nog ev att lastträna henne. Innan har hon gått rakt på och man har kunnat lasta henne själv. Så detta är bara trams.

Nu ska jag gå ut i det underbara vädret. Hade planer om att diska, men är inte alls sugen på det ..
 Fina Madame på stranden! 
 Bild på stranden från igår.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: