Victoria Solås

2014-03-13
09:37:00

13 Mars 2014
Hejsan hoppsan!

Solen strålar ute och inte ett moln på himlen! Underbart! 5:te dagen i rad som det är så otroligt fint väder ute!

I tisdags blev det fixa irabbatterna. Var ute och gick med Twister och Skruttan lite granna i koppel. Skruttan tyckte inte riktigt att det var en bra idé. Men Twister ville vara längre ute, haha! Planen är ju att de ska vara ute sen. Vid halv 4 tog jag in Madame för att rida. Red på åkern, men det var en häst som var ganska så sjövild ... Gjorde inte saken bättre att det kom bilar, traktorer med släpp eller hjullastare .. Så Lotta fick följa med och vara mentalt stöd. Fick jobbat en del i 8:or. Var en väldigt avslappnad häst slutligen, vilket var skönt! Kom tillbaks till stallet och såg att jag fått sms utav Dessan. Bara att skynda sig. Hade lovat Lotta att hjälpa henne i stallet, så det var full fart!

Bredde några mackor och åt dem påvägen, hade inte ätit sedan frukost. Kom till stallet vid halv 7 ca. Gjorde iordning Nigella och gick ut i ridhuset. Var en spänd häst även där. Jobbade en hel del med volter och serpentiner. Slutligen var även hon rund och fin stundtals! Så det blev 2 st mördarpass när man redan hade träningsvärk, haha!

Igår gick jag upp samtidigt som Alex, vilket jag brukar göra nu för tiden. Det går liksom inte att sova när man hör hans väckar klockor och tittar ut och ser strålande sol utan moln. Då kan man inte ligga kvar i sängen! Diskade, dammsög, städade o bytte kattbaljan.Var klar lite över 12, tror jag. Var ute och gick en bra stund med Twister. Han njöt för fulla muggar med att utforska mer och mer. Han fick även hälsa på Lottas hundar. Var en väldigt tjock svans och han var inte helt säker på om det var en bra idé. Det gick bra iaf.

Planen var att jag skulle ha longerat/rida Madame, men hade lite annat som kom ivägen för det. Utåt kvällen blev det grillning hos Andy o Thilda. Supermysigt och något kallt, men utöver det toppen!

Idag har jag inte hunnit med så mycket ännu. Twister har rivit ner min ena planta och fördärvat den totalt ... Så den var ju bara att slänga, tyvärr. Idag står ridninge eller longering på schemat för Madame. Är mest sugen på att rida så hon var så otroligt fin i förgår. Ska även rida hos Dessan idag. Får se vilken häst det blir denna g ången, haha!

Utöver det ska jag bara njuta av dagen! För det är jag värd!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: