Victoria Solås

2014-02-21
11:46:00

21 Februari 2014
Igår var det exakt 2 veckor tills min födelsedag. Har ångest och en del panik över det. Vet inte riktigt varför ..? Har aldrig riktigt brytt mig om att jag blivit äldre utan sett fram emot alla presenter. Men med åren får man allt mindre presenter och man kommer fram till att man bara blir äldre.

Nog om det. Igår lånade jag Peggan av vår underbara hyresvärd Lotta. Drog med mig Alex och Andy på en uteritt/promenad för pojkarnas del. Är väldigt glad att jag tog med mig dem för de första 30-40 min var det stegringar och bakutsparkar! Efter många om och men från Peggans sida så flög jag slutligen av. Det känns idag vill jag lova. Träningsvärk i hela kroppen, en antagligen stukad tumme och har svårt att röra nacken. Hade en dundrande huvudvärk igår med. Efter jag flög av så fick pojkarna gå framför Peggan(de hade gått bakom innan) och då kunde jag sitta på långa tyglar och bara njuta av ridturen. Var som en helt annan häst? Haha söt är hon iaf! Glömde väl att tillägga att Peggan är ett sto av färgen fux. Med den kombinationen är det väl inte konstigt man satt på dynamit! Uteritten/promenaden varade i 1,5 timme, då vi utforskade skogarna här omkring. Väldigt mysigt i övrigt.

Det värsta var väl när jag låg i sängen och tittade på film senare på kvällen. Höll på att somna 2 gånger, men vaknade av att jag ryckte till. Då hade jag drömt att jag satt på Peggan och hon gjorde allt för att få av mig. Haha var precis som om jag satt på henne igen och att hon stegrade ohc slog bakut. Haha, knasigt vad kroppen och hjärnan kan komma ihåg hur det känns. För det kändes verkligen som om det var verkligt!

Idag är väl planen att inte göra allt för mkt. Har fått låna Zon av Lotta för min nacke. Än så länge känner jag inte av någon förbättring. Men hoppas det blir bättre längre ut på dagen. Nåväl, jag är tacksam för uteritten och lånet av Peggan. Mysig häst som inte gör en fluga förnär när man är på marken. Tycker om henne ändå! Har inte ridit sedan juni-juli någongång? Kändes bra att rida, trots avramlingen, haha! Hade inte glömt så mycket, dock hade man tappat massvis med muskler!

Nu ska jag titta på några avsnitt av Castle och bara mysa ner mig under täcket. Ikväll ska Alex få massera min öma och stela kropp. Kommer inte bli roligt. Minsta lilla rörelse och det strömmar av smärta ..
 Har ingen bild på Peggan så fick bli en bild på min prinsessa!<3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: