Victoria Solås

2013-03-03
17:32:00

Dagens ridning
Ååååh! Haft världens underbaraste väder och inte minst hästar! Vaknade vid halv 9. Gick ut vid 10 ca. Tog in skrutthästen. Sadlade och red ut på åkern. Hon var riiiiktigt riiiiiktigt fin! Ställde igenom båda sidorna så hon fick jobbat igenom dem. Hon var rätt pigg! Inte så att hon var dum, men trippade en hel del. Hon var inte lika avspänd i traven, men kunde ändå komma ner och jobbat lite granna med ryggen. Galopperade inte alls mkt endast 2-4 varv i båda hållen. Hon är ju trots allt inte igångsatt! Men överlag var hon riiiktigt fin!
Mysbild på Ortencia på åkern.

När jag var klar med henne tog jag in Omira för att pyssla om henne. Orchid var nästa på tur. Även hon fick sig en frisering, vilket behövdes. Red henne en liten sväng. Hon var inte alls mjuk och fin som Ortencia. Red endast i skritt i ca 10-15 minuter. Hela hästen var genom svettig. Gav mig inte förens hon kunde slappna av liiite åt båda hållen. Hon testade verkligen för att se om hon kunde komma undan arbetet .. Hopp och stegringar! Funkade tyvärr inte.

Mamma hade gjort lasagne så fick en lunch paus. Gick ut i stallet en halvtimme senare igen. Nästa häst på tur var Legolas. Gjorde snabbt iordning för longering och ev lite ridning. Det var en häst som hade riiiktiiigt mkt energi vill jag lova. Hopp och sprätt åt alla håll! Han har även fått gå med inspänningstyglar för första gången. .Han gillade dem inte för nu kunde han inte slänga på huvudet lika mkt, hehe! Mot slutet var han faktiskt fin. Kom fint ner i formen och såg ut att jobba mera med bakbenen. Longerade i ca 20-30 min. Mamma kom och hjälpte mig lite. Bestämde mig nämligen för att han var lugn nog, så jag hoppade upp. Skrittade kanske 4-5 varv. Kände att det fick räcka. Har ju trots allt inte jobbat han på 3-4 månader, om jag inte minns helt fel?
Legolas efter longering samt uppsittning.

När det var klart fick även han en liten frisering. Mockade, fixade hö och fyllde vatten efter det. Passade på att fylla stonas badkar också. Putsade mina ridstövlar med. Nu sitter jag här framför datorn. Har ätit en bit lasagne till ett avsnitt av NCIS LA. Ska fortsätta titta på några avsnitt. Om en halvtimme ska hingstarna få komma in. Ska nog pyssla om Ramzes en aning. Ska iaf passa på att mäta han för att se hur stor han har blivit.

Peace out!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: