Victoria Solås

2013-03-02
17:42:00

Dagens andra uppdateiring
Kom mig ut i stallet! Hämtade min lilla skrutthäst. Stod i ca en timme och pysslade om henne samt friserade en del. Mannen hade faktiskt inte växt sig så lång, så lät den vara. La på sadel och tränsade. Satte på en longerings linna. Sen gick vi ut på åkern och longerade. En väääääldigt pigg häst vill jag lova! Det blåste typ storm ute, annars hade jag haft planer om att rida idag. Men jag sparar det tills imorgon istället, då det inte ska blåsa lika mycket iaf. Plockade fram inspänningstyglarna så hon kunde få jobba lite granna när vi ändå gjorde något. Måste göra nya håll i dem har jag märkt för de bara hänger och dinglar. De gjorde en liten skillnad iaf. Höll på i ca 25-35 min. En hel del skritt, en del trav och lite galopp för att få loss en maaassa sparad energi!

Hon hade lyckats få ett mini sår på insidan av ena bakbenet. Tänkte dra på lite blåspray. Dock så glömde jag att den grejen som sprayar är trasig, så man får ta loss den och ta röret som sticker ner i burken fö ratt kunna få på det. IAF så var min häst extra trevlig och lyfte foten och drog såååå klart i blåsprays burken. Detta gjorde att mina händer blev väldigt vackra. Det var inte så farligt. Men när jag väl insåg att det droppade från mitt ansikte, fick jag panik och sprang bokstavligt talat in i huset för att få bort det. Blåspray på händerna spelar ingen roll. Men i ansiktet när jag ska på jobbintervju på måndag, nej tack!

Släppte ut skruttenhästen sedan. Mockade, fixade vatten samt hö i stallet. Sopade hela stallgången med för den såg inte alls rolig ut .. Legolas och Ramzes ska få sig en omgång sedan när jag tar in dem. Nu ska jag fortsätta titta på "The Tourist".
Ortencia efter hon friserad
Delade fint med sig av blåspryen
 
 
Tog av mig byxorna innan och hittade ännu mera blåspray!

Peace out!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: