Victoria Solås

2013-02-28
11:52:00

28 Februari 2013
Saknar hästar och att kunna rida varje dag! Så slänger upp en del bilder på ridning osv!
Omira - den mest envisa hästen, men när man väl fick till henne var hon jätte fin! 
Orchid - Envis och för det mesta tjockliten dam. De enda gångerna jag verkligen fick till henne så var jag tvungen att bli arg. Då lyssnade hon ..
Copri - En häst på Plönninge. Han är väl runt 15-20 år och det märktes på han att han blev stelare och stelare. Men han var ändå fin!
"Lille" Frigolit på 180 cm. Han var inte den vackraste hästen.. Han var inte den roligaste att rida. Men när man väl lärde känna honom så blev han faktiskt riktigt fin! Första hästen jag någonsin hoppat terräng med. Är man inte bestämd då velar han som bara den. Högsta vi hoppade(inomhus) var ändå 135 cm!
Min underbara Mekka! Kan inte beskriva henne än annat den hästen har potenciall! Riiiktigt fin! Hade hon varit en 10 år yngre och inte skadad så hade jag velat köpa henne. Inte den vackraste hästen som finns men hon gick inga små klasser inom hoppning direkt när hon var igång! Inte alla hästar som är med i landslaget i hoppning som 6 åring.
Avslutar med min egna lilla pärla - Ortencia! Kan inte beskriva med ord hur fin hon är att rida. Det känns så underbart att veta att man lyckats med något bra. Lyckats träna så att en liten häst på 150 cm klarar av ett hinder på 120 cm. Precis lika jobbigt för en 180 häst att hoppa 150 cm! Det är kärlek helt enkelt på min lilla ponny!<3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: