Victoria Solås

2013-12-24
13:58:00

24 December 2013
Nu kan jag faktiskt lägga upp mitt julrim. Förhoppningsvis så gick det bra när jag läste upp mitt lilla "tal", haha!
 
Dagarna går i ett
Det är verkligen inte lätt
Nu är det jul
Jag hoppas vi får kul
Pyssel, mys och mat
Det finns inga flera fat
Dags att föra samman två släkten
Det kan bli problem med dialekten.
Jag får tacka för att vi får fira
Här oss er, ta en bira
Gunn är alltid på fötterna
Hon är ifrån de här trakterna
Arne kör lastbil över allt
Även där det alltid är kallt.
Annika så underbar och rar
Hon har sig en redig kar.
P-O är intresserad av sport
Det är något vi alla har förstått.
Sara älskar mycket, men mest potatis
Jag minns när vi brukade vara bakis.
Robin är anting trött eller busig
Han kan också vara underbart mysig.
Cecilie är en riktig kill-magnet
Men hon gillar inte att stå i regnet
Mamma jobbar hela dagen utan att bry sig om looken
Hon gillar verkligen inte kokboken
Alex hatar allt som heter väckarklockor
Varje morgon han dricker kaffe med socker
Han är underbar och söt
Varken han eller jag gillar gröt.
Jag bugar och bockar
Jag hoppas detta tal rockar
 
Den är ju inte helt perfekt men jag gillar den iaf!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: