Victoria Solås

2012-09-10
22:24:00

Lalala ... Griiiiiis
Tjaa, inte hänt så mkt förutom att jag har sovit, ätit, jobbat Legolas!

Igår så longerades han en stund. Tränat på höger-vänster-stop-start. Fungerade supert! Mamma fick förhinder annars skulle jag ha suttit upp, dock inte hindrat mig förut, höhö! I alla fall så låg jag och styrde samtidigt. Dock blev det knepigt för kunde inte hålla båda tyglarna strama så lille Legolas förstod inte helt vad jag ville.

Idag har han också blivit longerad. Tränar på att hålla galoppen så han blir starkare och så småningom klarar av det i verkligt arbete med. Mamma fanns tills hand efter att jag tränat på hö-vä-stopp-start igen. Hon höll i linan medans jag svänge runt på banan. Kopplade loss oss sedan så jag kunde träna lite själv. Han är som en klippa! Stressar inte upp sig och skötter sig exemplariskt! Ska bli kul när han kan mera.

Har börjat tömma boxarna i stallet. Gjorde bara en igår för mådde inte så värst bra. Inte för att jag mådde så mkt bättre idag .. Lyckades ändå härda ut hela 4 boxar! Hade det inte varit mat-dags så hade jag tagit "min" sista box med. Mamma har gjort en och har även, hehe, gett bort 2 st till henne. Rätt ska vara rätt, right? Så jag har 6/9 och mamma har 3/9. Bra upplägg!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: