Victoria Solås

2012-10-22
22:05:00

Hungry Hearts
Blev väckt av syster som hade missat bussen på morgonen vid halv 8. Var alldelles för arg för att gå upp. Anledningen till varför jag var arg var för att jag blev väckt 2,5 timme innan jag egentligen skulle ha gått upp ..
 
Gick upp vid kvart över 9 iaf. Åt frukost och tittade på Rizzoli & Isle fram till 12. Gick ut och smörjde 6 st träns som inte alls såg fräscha ut! Vill ha en sadelkammare som är isolerat. Så ingen fukt kommer in och förstör lädret osv .. Gick in 2 timmar senare av att jag frös som en griiiiis! Åt lite makaroner och kladdkaka. Gick ut i stallet vid 6 tiden och plockade in hästarna.
Skrutten på stallgången med täcket på i hopp om att hon inte ska sätta llt för mkt päls ..
 
Efter att Ortencia hade ätit upp sitt kraftfoder( 1 näve krossat korn) fick hon snällt stå på stallgången. Hon har fått "spa-behandling", haha! Blivit klippt i öronen, under hackan, hovskägget, svansen och mannen. Sprayade en massa showshine för att smutsen ska bli enklare att få bort imorgon. Hon rörde inte en fena. Det enda hon inte gillade var att bli sprayade i ansiktet. Hon gillar egentligen inte ens att bli borstade i ansiktet heller, kan ju vara därför, höhö!
 
Hon fick på sig ett fleecetäcke. Det roliga är att hon är 125 cm. Täcket är 145 cm och är pytte lite för stort i bogen, men inte så stort att det kommer skava. Rätt sick!? Nåväl, olika modeller och även olika storlekar. Passade på och sitta på henne. Ingen reaktion. Inte haft ryttare på 5 månder och 2 dagar rätt exakt. Gått på bete och jag har inte haft tid. Nu är nästa problem hovslagare. No money och pappar är ju inte hemma .. 
 
Paddocken går ju inte att rida i då det är gräs underlag så mitt enda alternativ är rida ut eller bort till Gäsene. Det betyder grus och asfalt i båda fallen. Utan sko på henne så är hon ömfotad efter 300 m på grus .. Yey, vad jag kan rida!
Resten av mannen som åkte av .. Legolas går till pers imorgon för han ser heller inte klok ut!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: