Victoria Solås

2012-05-24
13:58:33

Tacatá - Tacabro
Idag var jag uppe med tuppen, nästan. Klev upp ur sängen vid 6.45. Åkte till Prästgården. Sadlade och gjorde iordning Magic samt red honom en stund medans Nathalie hade utsläpp.

Nathalie och Magic på bilden.

I början var han otroligt stel i båda sidorna samt inte riktigt villig att gå ordentligt framåt. Men med mycket ställning och en del bokningar så blev allting mycket bättre! Han blev mera följsam och hade en bra framåtbjudning. Vet att det inte är på topp som den kan vara, men inte så konstigt om hästen har haft boxvila i 2 månader. Skrittade tillbaka på långa tyglar.

Tog av han alla grejor. Nathalie spolade av honom, han var bara lite svettig på halsen. Men fick halvt ett bad. Efter det fick Magge gå i hagen. Över lycklig häst vill jag lova! de första 5 minutrarna var det glädje skutt, race och tjaa, han visst eint ehelt vilket ben han skulle stå på, haha!

Körde hem och hämtade Niclas. Körde han till skolan. Körde tillbaka till Prästgården. Mockade Magges box. Åkte hem. Åt frukost. Städade en del i huset samt packade lite smått. Solade en liten stund innan vi gick in igen. Fixat med musik samt tittat på när Nathalie har packat för sig själv och för Niclas.

Vid 12 åkte vi till solan. Sprang runt och letade efter läraren vi skulle ha. Satte oss och skrev elprovet. Var bara logiskt tänkande som tur var! Nu sitter jag här och bloggar. I em ska vi åka och ta in Magic. Ska packa klart samt åka till Allingsås. imorgon får jag mina pengar ifrån Fjellare, förhoppningsvis. Imorgon fredag blir det en tur in till Göteborg för shopping. Har en del saker kvar att inhandla innan balen på söndag!!










Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: