Victoria Solås

2012-03-08
13:21:51

Carly Rae Jepsson - Tug Of War
Som sagt en lovad uppdatering!
I tisdags var det in födelsedag. "Firades" med underbara vänner. De hade bakat kladdkaka, gjort grädde osv. Super mysigt! Körde även Nathalie och lite folk in till Wild West. Passade på att handla ändå när jag var i Flygstaden.

I igår, onsdag, var det friluftsdag. Började åka snowboard. Fick typ panikattack, men åkte ändå backen ner 2 gånger. Låg väl mest på rumpan. Bytte ut till skidor, vilket gick lite bättre. Utom att Frida släppade upp mig i de stora backarna direkt.
Kan väl enkelt säga att jag plogade backarna rätt brutalt i mina försök att åka skidor ..
Lite pinsamt i och med att jag ändå bor mitt emellan 2 skidbackar hemma! Lunchen var inte god alls, soppa .. Hade gett upp allting då man har fina vänner som fick upp mig i lilla backen och hjälpte mig med tekniken.

Klarade av den backen 3-4 gånger utan att ramla alls! Blev lite mera modig och betsämde mig för att testa de stora backarna igen. De var mera branta, uppenbart, men ramlade endast högst 5 gånger med stort fokus och bra lärare!
Super glad att man får peptalk. Samt verkligen går och gör ett nytt försök och lyckas!

Åkte hem, fixade för Ortencia. Kom hem. Åt lite mat samtidigt som vi såg en film. Sen runt 10 gick vi och la oss. Tidigaste jag gått och lagt mig på över en månad!!

Idag hade jag sovmorgon, men gick upp och åt frukost ändå. Städade rummet i 2 timmar, så det var extra rent! Tror aldrig det har varit så städat där någonsin ... Bytte lakan och körde en tvättmaskin med. Suttit lite och pluggat till och med. Ätit lunch och nu sitter jag på första lektionen vid 13.00! Första lektionen var så klart inställt.

Ikväll blir det tävling, 70 cm för min och Ortencias del. Hon verkar lite loj, så får se hur det går. Är en lokal ävling nästa vecka, men lägsta att hoppa på häst är 85-90 cm tror jag. Får sehur jag gör det. Nu ska jag kämpa för ett VG i religionskursen.

Måste även inflika att jag har världens träningsvärk, nästan över allt. Har även börjat få blåmärken på rumpan ...

Bye bye!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: