Victoria Solås

2012-03-30
23:26:40

Pool The Booze - Vollbeat
När jag och Nathalie satt på Espresso House i tisdags kom pippifågeln och åt resten av Nathalies blåbärspaj. Mums, sa den!
Efter gårdagens ridpass för Peppe fick Ortencia gå ute någon/några timmar utan täcke.
Blev en skritt tur med Nathalie och Magic. Första gången ute och går på 5 dagar efter behandlingen.
Som mannen ser ut, måste dock fixas till lite. När jag har tid, vilket är aldrig känns det som ..
På galoppbanan idag på Frigolit och NathalieBalsac.

Jag innan duschen.

Tja, denna dagen började med att jag inte hörde mitt alarm. Vaknade av ett sms från Nathalie. Dagens räddning typ, haha! Hade individuellt val på fm. Red Frigolit på galoppbanan. Var rätt död i armarna och sista varvet var katastrof kändes det som. Full rulle, uppe med huvudet och iiiingen kontroll alls!

Mitt knä orkade inte med att rida en häst till så hade stalltjänst istället. Egentligen ska vi inte ens ha det. Sjukt kul när de lägger oss helt själva på fredags morgon. När vi ska rida 2 hästar på 3 timmar plus mocka, halma och hösilera alla stallen .. (5 st på 50-60 hästar)

Lunch på det. Jag och Nathalie tankade bilen. Åkte till Haverdals Naturreservat. Skulle gått en runda där, men vi slapp iom mitt knä. Fick sitta i solen och svara på en del frågor istället. Åkte hem runt 2 tiden. Åkte direkt till stallet. Fixade allting. Red Ortencia. Var verkligen superfin idag igen!

Ångrar verkligen att jag inte fick skickat iväg mitt mail till Hallands RF idigare så jag kunde ha varit med och startat i dressyren imorgon.

Ska vara med, men öppna dörrar och springa med protokoll i 3 timmar .. Plus morgonfodring och utsläpp med. Tidigt upp. trots att det är helg. Nåväl ..

Jag och Nathalie var otroligt ambitiösa innnan! Vi var och gymmade en timme samt var ute och sprang en liten vända. Kändes otroligt skönt vill jag lova. Detta firade vi med att åka till Wild West Steakhouse och äta. Drog med oss Niclas och en till. Var där ca 2,5 timme. Otroligt mysigt vill jag lova!

Nu är klockan oooootrooooligt mycket och det kommer bli en lång dag imorgon. Jag och Nathalie ska gymma 2 gånger. En gång när jag är klar på Fjellare och en gång på kvällen. Känner jag kommer ha träningsverk .. Men sagt att vi ska bli nyttiga nu! Försöka gymma ca 3-4 ggr i veckan, äta nyttigt och bli sunda! Får se hur bra detta kommer gå, haha!

Nej, nu blir det sängen.
Hoppas ni har haft en bra dag/kväll! Nighty Nighty!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: