Victoria Solås

2012-03-21
23:29:47

The Dream - Kid Cudi
Började med att cykla halvvägs till stallet. Får ett sms om att jag och Nathalie fick låna Niclas bil. Självklart vänder man, haha! Kopplat på släppet, tog fram det och tvättade det. Tog även bilen i samma veva, så Niclas blev lite glad!

Satte oss och slappnade av lite i eftermiddags solen. Skyndade oss i stallet. Skrittade till utepaddocken där vi hade vårat ridpass. Ortencia kändes otroligt fin i kroppen, så ridpasset i blåsten igår hjälpte otroligt mycket. Gick och frustade nästan hela tiden kändes det som.

Red massa på volten/volterna med massa halvhalter och övergångar för att få hennes fokus. Hennes koncentrations förmåga idag var på 110%! I galoppen var hon helt super. Red samlat några varv bröt av och fattade ny galopp. Gjorde så några gånger innan jag lätt henne sträcka ut i lite längre steg runt hela paddocken. Samlade lätt ihop henne igen och in på en volt igen.

Efter ett tag bytte jag och Nathalie häst, så jag fick rida Magic och hon Ortencia. Skulle försöka få fram honom lite mera, plus lugna ner Nathalie lite, höhö ;)

Han var väldigt annorlunda till skillnad från Ortencia. Mycket högre, kändes dock smallare. Men tror det beror på sadeln än på hästen. han kändes väldigt fin för övrigt. Fick fram han bra, tyckte jag iaf. Sket i hur han gick med formen och fokuserade mest på att få fram honom. Mina försök var ju bra iaf. Ger Nathalie en stor applåd till att hon orkar rida honom.

Vart rätt trött efter en liten stund, så vi bytte tillbaks till våra hästar. Red en liten stund till innan vi begav oss hemmåt. Kom till rummet. Duschade. Busade lite med grabbarna. Åkte till Harplinge och åt pizza. Är rätt trött idag och har ingen aning om vad det beror på faktiskt. Ska sova nu hade jag iaf planerat.

Sov så gott och dröm sött!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: