Victoria Solås

2012-03-26
18:24:18

Ni Som Har Legat Med Ett Skåp - Edda

En hel del som har hänt de senaste dagarna. Var inne på sjukhuset i lördags. Ville mest titta upp det för säkerthets skull då det gör ont att "dra" ihop benet + lyfta uppåt. Iaf satt där i 2,5 timme. Röntgade benet för att se om det inte var någonting med knäskålen. Det var som tur var ingenting!

Fixade både till Ortencia och till Magic. Ortencia har fått vila tills idag(4 dagar). Bestämde mig för att testa knät. Haltar fortfarande, men någongång måste det ju gå att göra. Red barbacka i mjukisbyxor på en extremt pigg häst. Kunde inte skritta till paddocken utan var på vippen att explodera hela tiden. Hände inte som tur var.

Väl inne på utebanan släppte hela hon. Fokusen var till 1000! Hon var inte springig alls, utan super sammarbets villig. Skritt, trav och galopp utan några skavanker alls! Dock så gled jag en hel del framåt i galoppen haha!

Skrittade ut en sväng runt Fjälldalen efteråt. Dock blev det som vanligt inte så mycket skritt utan tripp-tripp-tripp .. Riktigt irriterande att hon inte kan gå i ett lugnt tempo, på långa tyglar och slappna av! Varken när hon är själv eller med andra hästar ..

Tänkte vara med på ridningen på onsdag om det går för mitt knä. Tänkte fråga om jag får rida barbacka iom att det är jobbigt att ta sig upp och ner med knät.

Nej, nu ska jag ta och göra någonting annat ett tag! Får se när jag uppdaterar nästa gång, haha!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: