Victoria Solås

2012-06-13
14:18:00

No Fear - The Rasmus


Måste bara skriva ett inlägg om hur otroligt duktig Legolas är!

För 3 dagar sedan skulle jag bara gå en tur med honom. Slutade med att jag la mig på och styrde runt lite granna. Han kändes trygg så jag sitter upp. Super duktig!

För 2 dagar sedan. Skulle bara ta in och borsta lite granna. Slutade med att jag tränar svänga höger+vänster i en hage uppsuttet. Super duktig!

För 1 dag sedan, igår. Han kändes fortfarande fin och jag bestämde mig för att rida ut en tur. La på en förbyggel som jag sedan modifierade till ett handtag, ifall det skulle komma ett skutt eller 5. Ledde förbi honom för kossorna ifall han skulle reagerade. Hoppade upp och skrittade iväg. Även denna dagen var han superfin!

Gjort en hel del nytt som:
- Travat
- Galopperat
- Mött traktorer med släpp
- Mött bilar
- Passerat kossor
- Backutsparkar
- Bockserier

Trots det sista satt jag kvar och jag är fortfarande levande! Måste nästan kommentera att jag är dum i huvudet som ens kommer på idén att rida ut helt själv på en hingst som inte är inriden. Tur att det är en snäll häst!

Idag hade jag tänkt bada honom. Eller tja, hade tänkt det innan, för nu verkar vädret inte vilja vara på  min sida längre. Egentligen rätt onööödigt dåå det kommer gå max 5 minuter så har han rullat sig, igen ..

Nej, nu ska jag säga tack och hej för denna gången. Ska mysa helt själv med en fillm eller 4.
Puss Puss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: