Victoria Solås

2012-06-29
17:27:01

Hemskt dag
Började dagen med att gå upp innan kl 5. Inte roligt! Inga hästar behövde gå ut idag pga regn, super skönt!

Började köra Nimbus Vang, 7 årig fux-vallack som sprungit in 550.000 kr. Blev intervall träning i skogen. Hemsk att köra ..

Nästa att köra var Surrender E.P, 3 årigt sto. Blev intervall träning i skogen på henne också. Hade glömt att strama upp tränset så hon la självklart tungan över bettet och la sig på. Tackar Barbro för jag fick använde hennes rygg för annars hade det nog inte gått ...

Nästa på tur var Opossum, 6 årigt sto som sprungit in 204.000 kr. Kan enkelt säga att jag inte gillar den hästen .. Brunstig som ett as! Och när de är extremt brunstiga är det ett helvete. Så fort man kom nära rumpan eller nuddade henne på sidorna så välte hon i princip emot dig. Ni kan ju tänka er hur det blir när man kör .. Hamnade nere i diket med hästen i tillägg.

Fick åka hem 4 timmar tidigare idag än vad jag brukar göra. Kan inte annat än säga uuuunderbart! Regnat som bara den och jag ska jobba imorgon, lördag, med. Fast imorgon ska pappa med ditt så slipper eventuellt att åka buss/tåg!

Nu ska jag krypa ner under täcket. Tjocka mig med lite godis och glo film! Funderar även på att springa till affären och köpa lite chips. Inte bestämt mig ännu då det troligen regnar ute fortfarande. Vilket inte är så lockande!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: