Victoria Solås

2012-01-06
22:33:10

La Perla - Kobojsarna
Arbetspasset på den bästa idag var bra och dåligt!

Anette och Nadja tog mockningen och sa att det var ok om jag red nu på förmiddagen. Sagt och gjort, gjorde jag! Ortencia fick med andra ord inte komma i hagen innan ridninen. På nyår var det ingen fara. Idag var det lite värre, då hon inte riktigt visste vilket ben hon skulle stå på. Detta betyder att det var hopp och sprätt. När jag började med traven var det så otroligt mycket power så det inte var sant!

Haha självklart behövde några hästar på skrittmaskinen schasas på lite och gissa vem som förstod "piken" .. Då gjorde hon seriösa försök på att få av mig. Sur som jag blev fick hon bomull i öronen. Efter det var hon huuuuuuuur fiiiin som helst!

Det jag är allra mest nöjd med är galoppen i ena varvet. I tidigare inlägg har jag skrivit att hon slappnat av. Idag höjde hon ryggen en aning! Första gången och jag är heeeeelt lyrisk. Känns verkligen att hon blir starkare och starkare!

Imorgon blir det uteritt barbacka samt lite arbete i max trav. Spara energi tills på söndag, hehe. Då pappa antingen filmar eller fotograferar. Börjat ta bilder på hur hon ser ut nu som jag sedan kan ha om ett halvår/år. Följa hennes utvekling. Smart va? :D En film på hur jag rider hjälper otroligt!

Här är en bild på Ortencias rumpa. Tagen den 4/1-2012. Som ni ser har hennes rumpa inte så mycket muskler alls? Men hon har det dubbla, om inte tredubbla, med muskler nu! Till skillnad från vad hon hade innan jag började rida. Det fanns verkligen ingenting! Det ska bli kul att ta en nu bild om ett halvår/år för att se utveckling. Just på henne syns det så tydligt också! Kan säga att jag är stolt över det hon har nu, och hon har ingenting egentligen, haha! :thumbup:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: