Victoria Solås

2012-01-04
18:08:00

April Love - Pat Boone

Ortencia med Equissagen. Första gången med denna, då jag jag användt en för hand i vanliga fall.

Flättade och fin! :)


Vaknade vid 10 idag. Inte utvillad för det!? Sjukt irriterande .. Åt frukost samt såg på Bilar 2. Gick ut i stallet vid halv 2 tiden. Ortencia var redan inne pga det blåste så.

Satte på Equissagen. Borstade och friserade henne lite granna. Satte i bomull i öronen pga det blåste så.

Dagens ridpass har varit en riktig blandning. Började i lilla ridhuset. Hon kändes riktigt fin! Hon var inte tittig, fokuserade bra, dock var hon lite seg. Jobbade henne en massa i skritt. Både stora och små volter. Hon kändes ärlig på bettet, tog stödet fint osv. Fortsatte i trav. Hon var lika fin där!

När jag jobbat en stund i traven och höll på att förberreda galopp, så kom Anette och skulle tömköra Luvras. Jag tänkte: Det är inga problem. Detta går jätte fint och bra ändå! Luvras var lite seg idag och behövde lite extra fart i hjälp av smackningar osv. Ortencia blev ofokuserad, halvt bockning/halvt stegarade sig och höll på trots bomullen. Efter några minuter kommer även Nadja med Dianysika. Slutade med att jag gick ut och red i stora ridhuset istället.

Där var StinePrinsessan. Ortencia var lite ängslig och ville inte helt jobba där heller. Men det gick bättre. Eller ja, när Stine gick ifrån ridhuset blev det lite delade meningar om vi skulle vara kvar och jobba eller försöka slänga av mig .. :thumbdown: Efter några minuter kom hon över faktumet att hon var ensam och började jobba på som innan igen. Hon kändes riktigt fin och tog stödet bra igen.

I galoppen i båda varven var faktiskt förvånadsvärt lugna. Hon sökte till och med ner och frammåt. Vilket hon inte har gjort innan! Så trots lite motgångar så löste hon(och jag) hela ridpasset bra! Skrittade ut som belöning. Var inte det roligaste för det var kallt vill jag lova!

Fått laga täcke för bensnörrena var inte på yttertäcket när hon gick ut idag. Så då hade hon, för andra gången, lyckats kryppa ur täcket! :bigeyes: Knäppena vid bogen var knäppta samt det ena magsnöret. Det andra var inte fast och där man sätter fast det var det söndrigt .. :thumbdown: Jaja, på med bensnörren så slipper jag laga täcke!

Gick in och sett på några avsnitt CSI Miami plus druckit 2 koppar "icke-té". Vid 8 så åkte vi in till Asarum och köpte pizza. Till det så tittade vi på Green Lantern. Nu känner jag mig duktig, för nu ska jag gå och lägga mig! :D


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: