Victoria Solås

2012-01-22
23:29:23

Make It Last Forever - Taio Cruz
Jaa, dagen har gått otroligt fort! Vaknade självmant vid 9. Åt fruskot. Släppte ut hästar och mockade 6 boxar. Tog in Ora'miss. Målet med dagen var att filma henne så prioriterade henne först idag.
Otrolit härligt väder! Hade på mig säkerhetsväst, fast visste nästan på förhand att hon inte skulle hitta på någonting.
Kan verkligen inte rida denna häst då jag BARA sitter och skrattar för hon är så lat.
Trots att hon inte varit riden på 9 månader, inte haft underlag i hagen så hon inte kunnat röra på sig, var hon för lat för att orka galoppera ..

Jag och Ora'miss

Nästa häst på listan blev Legolas. La på sadel och träns. Longerade han endast. Han var otroligt pigg, då han inte har skor så har han inte heller kunnat röra på sig ordentligt i hagen, haha!
Mamma låg på hans rygg i stallet, endast för hon ville få en känsla av hur han var att "sitta" på. Om jag ev ska sommarjobba hos Per och Helen så tar jag nog med mig Legolas och Ortencia. Men det är i framtiden!

Legolas i linan

Sist men absolut inte minst var Ortencia. Hon var nästan lika pigg som igår! Inga luftsprång alls idag, men det var så otroligt mycket power ändå! Att skritta fram gick mycket bättre idag än igår till en början.
Själva ridpasset jobbades på olika stora volter. Mest för att kunna flytta henne, halvhalter, få henne att lyssna osv.
Jobbade en hel del i galopp för att stärka henne en massa. Trodde hon skulle vara genomsvettig. Hon fick gå ett kort, men intensivt pass. Tror ni hon var svettig någonstans? Självklart inte ..

Gick sedan in efter att Ortencia var klar. Hjälpte syster med matten. Sjukt vad man tappar på ett år! Nåväl, körde till Falköping. Hoppade på tåget och åkte till Halmstad. Fick skjuts ifrån Harplinge.
Har packat upp, suttit och skrivit på detta inlägget. Ska börja sitta och knopa på Ora'miss film. Elelr så går jagoch lägger mig? Inte valt ännu ..


Kommentar:
#1: msofie

Fine bilder :D

2012-01-24 @ 20:06:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: