Victoria Solås

2012-01-03
17:59:38

Ju Mera Dom Spottar - Kapten Röd

Bild från helgen :)

Dagen har flyttit på. Red ut på Himkoras tilsammans med Stine Lanja. Som tur var regnade det inte eller blåste så mycket. Efter lunchen så tog jag in Ortencia. Drog Equissagen över hela henne. Rumpa, rygg, bog och nacke. Fick för mig att jag skulle dra den under magen på mig(=självmordsuppdrag..?) Gick faktiskt bra. Hon reagerade inte mer än att hon vände på sig och tittade. I vanliga fall när hon inte gillar maskinen så flyttar hon på sig, haha :)

Tömkörde henne och hon var bara helt toppen! Gjorde massa övergångar. Allt ifrån halt, skritt, trav och galopp. Efter att hon var klar släppte jag henne i ridhuset. Passade på att filma medans hon sprang omkring. När hon hade sprungit klart, krattade jag i ridhuset :( Tog av sadeln och bestämde mig för att göra ett försök att hoppa upp från marken. Haha, efter 3:dje försöket lyckades jag. Ortencia rörde sig inte. Söt! ;) Skrittade runt lite granna, barbacka, med träns utan tyglar.

Ska fixa med filmen så får ni se den senare :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: