Victoria Solås

2012-02-08
21:45:22

Missing You - Tara
Häst nr 1 var Dirigent.
Haha, Fanny tränsar Karill! ;)
Busig cheeeey!

Dagen har varit rätt lång faktiskt? Heldag på Fjella gör sitt .. Efter frukost fick jag låna Niclas bil och köra till stallet, tack vare att Nathalie inte ville gå till Fjella ;)
Första hästen att rida för dagen var Dirigent. Red för Katharina. Hennes träningar ger resultat! Ridpasset i sig gick väl inte alls så bra som jag hade velat. Han hade ingen egen framåtdrift alls.
Ridpasset startade med egen uppvärmning, följd av öppnor plus serpentinbågar. Mycket givande!
Efter lektionen var det så klart stalltjänst. Åt lunch.
Var förberedd på att ha hovslageri på em, men ack så fel man kan ha! Fick ha unghästridning. Dags för häst nr 2. Fick rida Cool Breeze. Rätt small och hög 5 åring?
Red i lilla ridhuset. Gick rättså bra det med. Märktes oerhört att det är unghäst man sitter på! Otrolig vinglig och ostadig. Men fick jobbat på det en hel del! Gjorde ingenting avancerat, utan skritt, trav och galopp.
Efter ridpasset var det stalltjänst.
Åkte till stallet. Mockade, fixade hö, skurade vattenhinken(görs varje dag), fyllde mathinkarna och tog in Ortencia.
När detta var gjort åkte vi(jag o Nathalie) till skolan. Hämtade upp Niclas plus mitt kort. Åkte till matöppet och tog ut pengar(startavgift+ efteranmälningsavgift för fredag, medlemskap i Plönninge och startavgift för måndag)
Sen fick jag skjuts tillbaka till stallet. Satte igång med att rida häst nr 3.
Ortencia var verkligen jääääääättefin idag! under em hade det varit kadrillfilmning i stora, så det fanns kvar dressyrstacket plus en hög där resterande material låg. Sjukt läskigt tyckte hon! Bara bra att vänja sig om vi ska rida med staket på fredag!
Nej, åter tilll ridpasset! Hon var otroligt fin och rund i formen i alla gångarter. Är hon lika fin på fredag kommer det kanske sluta på bra procent! Ser fram emot tävling nu!
Pluggade faktiskt programmet(LB:0) innan. Kan allting fram till vad som är efter första galoppen, haha! Får plugga vidare ..
Nu ska jag gå och duscha. Sen sova faktiskt. Sjukt trött!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: