Victoria Solås

2012-02-20
21:44:52

Need Your Love - Ella
Haha, en liten egobild .. :P
Typ av banhoppning på Qalle Bus
En tröööött Qalle!

Jag och Fanny gick upp ca halv 8. Åt lite frukost innan vi stack till stallet. Mockade och fixade för pållarna. Tog in Ortencia och fixade henne inför dagens dressyrpass. Fanny gick för att vara stallchef på Fjellare.

Ridpasset började helt fuuuuucked up! Hon var helt crazy! Kjell, stallägaren, kom ut och frågade om allting var okey när jag skulle lämna stallplanen .. Hopp och skutt, blåste näsan och var alltmännt dum!
Nåväl, vi kom oss till Fjellare då vi gjorde ett toppen ridpass. Skrittade fram läääänge! Travade lite innan jag la upp stigbyglarna.
Red volter i alla hörerna, avsaktning till skritt på kortsidorna och volt på det. På långsidorna gjorde jag halvhalter. På detta svarade hon suuuupert!
När jag hade med galoppen så valde jag att ta den på en kort sidoa + volt istället för 2 volter och en avsaktning. Verkligen hur fin som helst. Tredje gången jag fattade galopp på volten fick hon gå ett varv på volt följt utav ett varv på spåret. Hela hästen var bara helt perfekt!

Gick ner till Fjellare för att lämna av mina ridstövlar osv. Hjälpte Fanny lite med stalltjänsten. Fick skjuts till matsalen. Åt lunch. Åkte tillbaka till Fjellare.

Gjorde stalltjänst till kl 14.00 då vi byggde fram hinder. Fick Qalle Bus att ha hoppning på. Han var helt okey. Sadeln var däremot HEMSK! Plus hans typ stora kantiga steg gjorde inte saken bättre. Men vi kämpade tapert på! När han var trött så bara gasade han över hindrena och korta galoppen var typ omöjligt. Eller mja, jag hade väl kunnat kämpa på bättre. Utvärdering av ridpasset var väl icke så bra, då jag vet att det kunde gått mycket bättre!

Hjälpte Fanny med lite mera stalltjänst innan vi stack till stallet och tog in hästar. Gick sedan hem. Åt mat, druckit te, ätit kladdkakan vi gjorde igår, sett på Norska Hollywood fruar(är ju norsk och gjorde protest, så såg på norska istället för svenska hollyowod fruar)

Nu har jag och Fanny suttit och planerat vad vi ska baka/äta under veckan. Baka bröd, pizza och kanelbullar står på schemat. Jag gör och Fanny äter. Super idé, haha!

Nu är klockan 21.45 och jag och Fanny ska pallra oss till sängarna då det blir tidig morgon och långa dagar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: