Victoria Solås

2012-02-14
23:53:15

I Don't See Ya - Cristina Rus
Sorry bloggen, men känner att jag inte har tid. Antingen är det hästen eller så är det plugg. Har 3-4 prov torsdag och fredag ..
Fick aldrig någon sovmorgon i lördags, då jag fick vara nattens chaufför åt Moa, Madde och Frida.

På lördagen fick Ortencia vila med tanke på dressyrtävlingen i fredags. På kvällen åkte vi till Cristina. Vi räknas som Sofie, Fanny, Matilda och jag. Där hade vi en suuuuper mysig tjejmiddag, pizza+daimkaka + halväten kladdkaka. Efter det så körde jag för första gången automat bil. Haha, inte varje dag! Blev krogen resten av kvällen. För min del vart det inget drickande då jag var chaufför istället. Lika bra då jag ändå inte har pengar till dricka?
Var super trevligt! Dansade loss och var typ galnast av alla, haha!? Vid 3 åkte jag och Cristina hem i snöstormen. Inga problem alls, men körde ju inte snabbare än max 50 km/h då det var bra underlag.

Dagen efteråt(söndag) var man lite hemmafru med Cristina. Diskade och fixade frukost. Uteritt/konditionsträning på hennes ena häst Ior. Riktigt härligt väder på det med!
Kom hem vid 5 tiden. Gick direkt till stallet och red Ortencia. Gick väl så där. De hade inte plockat bort "podiet" där dressyrens domare satt i fredags. Jätte läskigt tyckte hon .. Till slut var det ingen reaktion.

Igår gick jag upp vid 10 tiden. Åt frukost vid 12 ca. Hade lektioner. Sedan taggade jag debut i hoppning, 50 cm. Ortencia var som ett enda nervvrak. Vissa grejer var jätte läskiga, andra var inte alls läskiga. Var typ ingen framhoppning. Utan man fick hoppa fram på 2 hinder inne på banan i grupp.
Hela rundan var väl i genomsnitt okey. Hon var inte så lätt att få rakt på hindren, då hon hela tiden skulle tveka. Fick verkligen rama in henne. Lyckades tyvärr inte så bra på hinder nr 3, då jag kände att det blev lite väl nära kanten så la en volt och hoppade det andra gången utan problem. Så 7/8 hinder på våran första hopptävling är jag sjuuukt nöjd med. Särskilt med tanke på att hon ALDRIG hoppat en bana innan.

Idag har Ortencia fått vila, vilket hon kommer få göra i morgon med. Då jag ska vara funktionär + inte kommer hinna rida. Lika bra att hon får några dagars vila. De senaste dagarna har varit mycket stressiga för hennes del.
Är jättestolt över mig själv över min egna prestation idag. Skodde 2 hovar helt själv! I tillägg snabbare än de som var 2 st på 2 hovar. Musklerna börjar ta sig känner jag! Innan var det jätte jobbigt att dra av en sko ..
Nej, nu blir det sängen! Ska upp och duscha imorgon bitti med .. Nighty nighty folkens!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: