Victoria Solås

2012-02-09
22:06:18

Goodbye - Fly Project
När jag gick till stallet 16.30. 
Ortencia i hagen.
Så här ljust var det när jag red till ridhuset 17.50. Ser mörkt ut, men det var det inte!
Ortencia tvättad och med flättad svans.
Hittade denna söta fjärilen i sadelkammaren, haha!

Nu har jag varit i stallet. Ortencia är färdig fixad inför morgondagen.
Ridpasset gick väl någorlunda bra. Skrittade fram genom att rida programmet. Hon kändes rättså fin. Red inte på samma bett som igår, och kommer inte välja gummibettet imorgon.
Travade igenom programmet och fick första galoppen där det var galopp i programmet. Förvånadsvärt nog så var hon inte pigg och jobbade fint. Tränade lite på galoppfattningarna innan jag gav mig.
Gick igenom dörren utan att behöva sitta av för andra gången nu! Skönt vill jag lova!
Sedan var det tvättning på schemat. Tog benen samt svansen + lite vid huvudet som tillkommit under natten ..
Putsad all utrustning när Ortencia var klar.
Gick hem vid 8 tiden. Var i stallet 3,5 timmer, helt sjukt vad tiden går åt! Ätit en baguette plus druckit lite juice samtidigt som jag tittade på senaste avsnittet PH.
Tittade även på ett avsnitt av Stylisterna, men insåg att det inte var så kul så skippade de 5 sista minutrarna. Ringde och pratade med mor en stund. Mysigt!
Nu ska jag gå och lägga mig. Är sjuuuukt trött och funderar på om jag har fått träningsvärk vid revbenen pga all hosta? Klagar inte, men är fundersam!?


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: