Victoria Solås

2012-12-01
19:05:00

Ortencia - 1 December
Gick upp lite innan 7 idag, för att kunna åka tidigare till jobbet iom ALL SNÖ!! Tack vare det så lyckades jag komma 20 min innan jag började, så passade på att tanka bilen samt köpa tändstickor. Var full fart på jobbet idag! Massa folk och en del att göra. Men bättre det än att sitta på rumpan hela dagen ..
 
Skyndade mig hem (i snigelfart, tack vare de snor hala vägarna!!) Hoppade i ridkläderna. Sprang ut i stallet. Plockade in bästaste Ortencia. Fixade snabbt i ordning henne för ett litet ridpass. Tog på mig pannlampa med så det inte skulle bli bäcksvart när jag red. Snällaste hästen reagerade mera på ensilage ballarna som stod lite varstans ute på åkern, istället för pricken med ljus som flyttade på sig hela tiden.
 
Ridpasset i sig var inte alls långt mest för att hon inte är igångsatt. Denna gången var det en full laddad häst. Kom en del bocksprång, men inga stora då hon inte helt har lärt sig hör man gör. Som tur är! Ställde henne åt båda hållen för att mjuka upp henne. Red på 8:or i varierande storlekar. I slutet busade vi även lite granna! Något som uppskattades otroligt mycket! Red max 15-20 min då hon inte behöver gå något mera i nuläget.
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: