Victoria Solås

2012-12-14
12:47:15

Öresundståget mot Göteborg
Vaknade första gången runt 8 utav att Skruttan bet i min resväska. Somnade om. Alex hade satt väckarklockan på 9. Så den började ringa utan att någon av oss brydde sig någonting .. Vaknade till sedan vid 10. Spelade lite på telefonen innan jag petade till Alex. Gick upp lite senare. Packade resväskan så den var klar. Satte oss i köket och spelade Yatzy på min telefon. Gjorde frukost.

Insåg att klockan vae halv 12!! Tåget avgår vid 12. Stressade runt som bara den! Sara och Robin tittade in en liten sväng. Självklart berättade det att det hade hänt en olycka på Laholmsvägen, tror jag det var? Nåväl, vi kommer oss in i bilen och börjar köra mot tågstationen. Mindre än 15 minuter tills tåget avgår. Ser världens kö med bilar .. Vissade sig vara en lastbil som tappat sitt släpp eller något i den stilen. Springer in på Pressbyrån och köper en biljett. Kunde iaf gå till tåget utan att missa det. Hatar att stressa till tåg och buss osv. Är gärna där en 20-30 min innan avgång för att vara säker på att jag kommer med.

Nåväl, jag är med på tåget. Än så länge är det inte försenat heller. Det är iaf något positivt!! Nu ska jag fortsätta spela mina spel. Tjohej!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: