Victoria Solås

2012-04-13
21:51:51

Turn Me Up - Benny Benassi
Vet att mannen ser jäääätte sne ut på bilden, men den har lagt sig så för stunden. Ortencia nybadad förra onsdagen. Gick 2-3 dagar sedan hade hon rullat sig ..
Att jag fortfarande har läsare kvar på bloggen. Det är fredags kväll. Jag sitter hemma nyduschad. Huset är städat. Har tvättat massa idag och igår. Min häst mår bra. Magic mår också prima! Har han om honom medans bästa Nathalie är New York och gottar sig!
Jobbar för tillfället i skolans stall. Sjukt segt då, det är en del att göra. Som idag var vi 4 st på insläppet på nästan 50 hästar. Plus hästar som skulle i skrittmaskinen. Ja, ni förstår säkert ..
Nej nu ska jag gå och lägga mig! Ska upp vid 5, så jag hinner vakna innan det är morgonfodring plus utsläpp på Prästgården kl 6. Sen morgon fodring på Fjellare kl 7. Sedan jobba fram till 11-12. "Lunch" fram till kl 2-3 då hästarna kommer in och även får kraftfoder.
Där emellan har jag hand om Ortencia och Magic. Just för tillfället även Gurkan och Kulan. Magic ska ha sin dagliga motion på 30 minuter i skritt. För hand eller uppsuttet. Min häst har fått gå som sällskapshäst och så har jag tagit Magis i ett grimskaft. Magic är supermysig! Varje gång han ser Ortencia så gnäggar han till för att säga hej, haha!
Så beroende på hur mycket som är att göra och hur mycket folk vi är som jobbar. Kan jag komma hem allt från klockan 4-7 i princip! Inte så kul ..
Nu ska jag gå och lägga mig för jag ska upp tiiiidigt, yeey!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: