Victoria Solås

2012-04-03
08:44:03

Turn It Up - The Next Star
Mockade och fixade allting till Ortencia på lunchen medans Nathalie var ute och gick med Magge. Skönt att ha det gjort!

Hade ridning på em. Fick ha Frigolit. Bäst för mitt knä att rida i en dressyrsadel. Värmde upp självständigt i alla gångarterna. Fortsatte med övergångar i alla gångarterna. Sedan från galopp till skritt - skritt till galopp. Han kändes rättså fin, även om han lätt bli spänd och sur på de andra hästarna.

Red lite på fyrkanten. Slutor på långsidorna och emellanåt red vi sentt igenom med ökat travsteg. Gick väl halvt om halvt. Han blev lätt spänd och bytte till galopp. Men när det väl gick, så gick det underbart!

Fortsatte med serpenier. Första i galopp - avbrott till trav - ny galoppfattning. Gick rättså hyfsat. Fick fina galoppfattningar. Dock blev han väldigt spänd när vi kom till avbrottet och var allmännt cp!

Efter en stund skulle vi rida förvänd galopp - så inget avbrott och hålla samma galopp. Detta gick då verkligen inte för min del. Han blev otroligt taggad. Stog mest på bakbenen och cpade. När vi väl kom oss fram ifrån hoppande, så lyckades han alltid bytta galopp. Han kan visst han taggar ner och går ordentligt. Men iom mitt knä kan jag inte jobba till max.

Plockade in alla hästarna. Hade teoretisk genomgång i hur man longerar. Slutade efter det. Åkte till Flygstaden. Åt på Max. Handlade lite smått för de pengarna jag har kvar .. Tvättade och tankade Niclas bil. Åkte tillbaka. Var allmännt cp med Nathalie.

Fyy, vad kul vi hade, haha! Gjorde väl inte så jätte mycket vettigt senare på kvällen. Blev inget pluggande, tyvärr ..

Nu ska jag vara duktig och vara delaktig i lektionen samt plugga!
Hejsvejs!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: