Victoria Solås

2011-09-27
14:34:58

Something Going On - September

Liten updatering från de senaste dagarna.

Fredag: Kommer inte ihåg vad vi hade på förmiddagen men vi hade iaf hoppning på efter middagen. Fick Laser. Stackarn hade sporrskav ... Hade med mig ett spö. Gick väl inte så värst bra alls, då han VÄGRADE gå fram och få upp fart var, nästan, omöjligt. Efter en del hopp och skutt började han att gå fram men inte riktigt så mycket som jag ville ha det till. Duschade och åkte hem sen.

Saknar sommaren då man var brun ..

Lördag: Gick upp vid 9 tiden, tror jag? Släppte ut Zahyr. Mockade för honom. Pratade lite med mamma. Tog in Zahyr och släppte ut Ortencia och Orchid. Mockat, sopade och fixade lite med packningen. Körde syster till Marcus, sen vidare in till U-hamn. Först Granngården. In en sväng på Ica för att köpa mat.
Inhandlat:
- Vinter täcke
- Tyglar
- 2 pack ridsrumpor
- Sadelgjords ludd
- Skokräm

Fixade hästarna när jag kom hem. Red ut på Ortencia. Med mig hade jag LinaOrchid. När vi kom tillbaka var det bara Orchid som var genomsvettig. Ortencia var bara lite fuktig under gjorden .. (Y) Fick upp HenkeOrchid och mamma för första gången på Ortencia en sväng. Fixade klart hästarna sen. Hämtade syster efter det. Åt pizza och tittade på The Pacifier. Gick och la mig efter det.

Söndag: Gick upp vid 9-10 tiden? Bra minne, eller inte typ .. Åt frukost. Släppte ut Zahyr medans jag mockade för han, Orchid och Ortencia. Stona fick stå inne så länge. Sopade, putsade lite träns och pratade med mamma innan vi bytte hästar. Måste låta som om vi inte har några hagar alls. Men det är för att Zahyr hoppar/bryter sig ut + ett brunstigt sto är ingen bra kombination .. (Y) Fixade ännu mera i stallet sen hämtade jag ut Lina vid 2 tiden. Gav oss ut för backträning 4 km bort. Red 6-7 ggr i backen. Red tillbaka. Red in hos Henke en sväng. Även in i utrymmet där han har maten till korna. Svampade av hästarna. På med täcken och ut några timmar till innan de fick komma in igen. Tog in hästarna efter det. Putsade 2 av 3 träns, dressyrsadeln, lädergrimman, martingalen, benskydden och lite andra små saker. Åt lite mat. Gick och la mig sen.

Tingeling hos Josefin. Sötare katt får man leta efter!


Måndag: Åkte bil till Gbg. Sen vidare till Halmstad och slutligen till skolan. Hade mentors tid.Lunch. Bomövningar resten av eftermiddagen. Fick Diwa. Super trevlig häst, lite energisk också. Höll på att få bjuda klassen på tårta vid ett tillfälle. Ingen stigbygel, framför sadeln och på väg framåt/neråt. Jaja, efter skolan stack jag, Fanny, PW och Evve in till stan. Hamnade på Hästshopen först. Fick med mig ett skimmel schampoo som heter Blue Snow Schampoo. Efter det gick vi en in en sväng på EP. Flygstaden för lite små inhandling. Inte mycket då vi åker iväg på praktik nästa vecka. Hem och tittade på film med käraste Fanny. Tittade på The Adjustment Beureu. Eller hur det nu stavas. SJUUUUKT bra film! Gick och la mig efter det.

Tisdag: Idag har man ätit frukost. Haft religion lektion. Handlade om dödstraff i USA osv. Efter det engelska lektion. Har kunskapstorg men börjar med engelska igen om 10 min .. I eftermiddag blir det nog gymmet och att sitta här.














Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: