Victoria Solås

2011-09-30
21:36:35

När Jag Går Ner - Norlie & KKV

Vaknade idag vid 12 .. Inte planerat att sova så länge kan jag säga! Gick upp, hamnade framför datan när jag åt frukost. Gick ut och mockade för Zahyr. Tog in han samt släppte ut stona. Lät bli att lägga på täcke på Ortencia pga av värmen.Något jag nästan ångrar .. Sprang runt i linne i stallet för det var så varmt!
Mockade för Omira och Ortencia. Fyllde på med hö och vatten. Sopade stallgången och fyllde på med spån till alla boxarna. Borstade Zahyr för han var som vanligt lerig ... Snyggade även till han genom att klippa svansen, vid nacken och öronen.

Ibland får jag bara knäppa saker för mig. Så lägger på sadel, fixar träns åt han. Sen ger jag mig ut och går/springer en runda. På tidigare inlägg är det bilder från turen ut. Var även en sväng borta hos Henke. Där håller de på att gjuta så den maskinen står och bråkar. Det var lite läskigt, men han var ändå snäll^^
Hade lite NH träning samt sadel vänjning. Allt är inte så intressant då man hellre vill titta på stona .. Satte in han efter borstningen. Gick in och åt lite mat.

Ortencia blir blååååå utav schampoo:et.
Telefon bild därav kvalitén ..

Släppte ut Zahyr igen och tog in stona vid 5 tiden. Tog ut Ortencia och tvättade henne. Klockan hann bli 7 innan jag var klar. Bilden är på henne. I bilden så ser man att hon är ljusblå typ. i verkligheten var hpn blå som i en bläckpenna. Lite kul ändå, men vit blev hon. Måste dock tvätta svansen igen ..
La på henne 2 täcken för stackaren frös. Gick bort till Henke där hon fick beta plus jag prata en massa. Fick ett sms om att det var mat. Så begav mig hemmåt vid 8 tiden. Bytte täcken när vi kom hem. Tog in Zahyr och gav dem lite mera mat och fyllde på vattnet. Hade i lite Show Shine i man och svans.

Åt mat och hamnade här backom som vanligt! Nu tänker jag sova eller fortsätta titta runt på fb. inte bestämt mig. På söndag åker jag till Karlshammar. Och jag LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAAAAAAAR!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: