Victoria Solås

2011-09-20
23:44:14

Elastic Love - Christina Aguilera
Tänkte vissa lite hur jag ibland fixar mitt hår. Försöker låte bli att platta håret och lyckas rätt bra! Det senaste halvåret kan jag räkna på EN HAND hur många gånger jag har plattat håret. För några år sedan plattade jag håret varje dag, om inte mera .. Försöker även få min normala hårfärg så jag slipper färga det mera också!

1. Steg ett: Separera håret vid örat och snett uppåt backåt typ? Lägg fram det. Fäst det andra i en tofs så det inte kommer tillbaka. Du kan själv välja olika tjocklekar på "flättorna/snurrorna". Små ger massa volym osv. Personligen gillar jag att blanda.

2 Steg två: Snurrar dem, sätter fast dem med en gummisnodd. Fäster dem backåt med ett spänne så de inte snurrar upp. Inte den bästa bilden, men ni förstår tekniken.

3 Steg tre: När ni då har gjort klart allt hår. Så snurrar ni det runt omkring varenda slinga. Fäst med vanlig hårsnodd. Jag har gärna i 2 extra gummisnoddar i detta för att det ska hålla sig längre ner också. Se nedan.

4 Steg fyra: Inte den bästa bilen men ni förstår princien.

5 Steg fem: Gör 2 inbakade flättor av det som du flyttade backåt.

6 Steg sex: För att detta ska fungera så krävs blött hår.

Ska försöka komma ihåg att fotografera resultet imorgon när jag släpper det fritt. Nu ska jag borsta tänderna, jaga ut en harkrank som lyckats smitta in på rummet(!!!!!!), sen krypa ner under täcket mitt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: