Victoria Solås

2011-10-11
23:13:39

We Found Love - Rihanna ft Calvin Harris

Old one ...

Jaa, som sagt så blev bloggandet lite avbrutet utav, tja, äppelpaj ätning och filmtittande. Hehe, super go äppelpaj så tackar och bockar till dagens kock/bagare Nadja! Det vill vi super gärna att det upprepas.

Dagen har varit som de flesta andra. Eller, mmh, den dära praktikanten som jag berättade så "fint" om igår. hon bestämde sig för att INTE dyka upp .. Vilket gjorde allting såååå mycket bättre för mig och Ida. Man ska alltså vara 3 st hela dagen. Vi var 2 st .. Fick lite hjälp av Nadja med att fylla höpåsarn. Tackar vi för!

Så mockade 9 boxar, vilket blir hälften plus en till. Finns totalt 21 boxar men står inte någon i 2 st så. Har kört en massa med traktorn idag med. Hehe, var tvungen att ta in en ny halmbal och tjejerna ville ha 2 nya häsilage balar. Första balen gick jätte sakta då jag aaaabsolut skulle göra som Per vissade mig. (Det tog jätte kort tid för honom). Men fick till det till slut. Andra balen gick jätte snabbt! Men när jag väl skulle ha upp den igen på gafflarna ville den inte ..

För att hämta bal gör man så här:

1. Ta ner balen till marken.
2. Skär av toppen.
3. Se efter mögel och annat som inte ska vara där.
4. Om det är ok vänd balen upp och ner.
5. Dra med precision av resten av plasten med gaffeln.
6. på balen igen på gaffeln ...
7. Placera balen där du ska ha den.

Var som sagt 5:an jag hade problem med. Bal helvetet vägrade fastna på gaffeln! Gaaah! Hjälpte till att rida ut en sväng. Fick rida Lanja. En häst som ska ha 1 kg mat varje timme. Tog klätterrundan. Mysigt var det iaf. Lanja var rätt så pigg utav sig, haha! Än så länge min favorit häst, indeed! Resten av dagen har flyttit på som bara den! Nästan som vanligt har man inte hunnit sitta ner ett dugg! Förutom igår då .. Men skyller på dåligt väder då!

Red min underbara häst. Bestämde mig för att rida ut barbacka. Har utforskat vägar .. När jag håller mig på vägar som jag vet vart de går går det toppen. Men jag och hästen höll på att rida vilse. Fick till en galopp och 2 språng på en stock som låg i vägen. Helt underbart!
Blir nog uteritt barbacka med Nadja Bomben och AnetteBrandy. Lääängtar! Så nu hoppas jag på bra väder imogron med! Har regnat endast en enda skur idag.

När jag precis hade kommit in ifrån stallet vid 6 så kom Nadja och Anette. Så vi/Nadja gjorde äppelpaj som slutligen blev våran kvällsmåltid. I vanliga fall är det inget att rekommendera. Men man blev otroligt mätt! Tittade på sista Pirates filmen.
Nu ska jag nog sova. Nighty Nighty!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: