Victoria Solås

2011-10-18
19:30:52

Just What I Needed - The Cars


Vaknade vid halv 11 och gick upp då. Satt vid datan fram till de andra kom in till lunch vid halv 2-2 tiden. Praktikanten dök föresten upp idag. I min, Ortencias, box som är en av de enklaste, hade hon fått ut 3 st kärror. Jaja, det blev iaf rent. Följde med ut efter det. Skulle rida ut som uppvärmning med Nadja Woltas och Anette Luvras. Men när vi var färdig sadlade och skulle rida så regnade det. Bestämde oss snabbt för att rida i lilla ridhuset. Skrittade fram ca 10 min. Började lite i strav då Woltas och Nadja började trava. Och hingstar låter som hingstar o valackar gör när de travar i ett bra tempo. Kluck, kluck, kluck. Och detta blev Ortencia oerhört rädd för! Så fort Woltas travade vägrade hon lyssna på mig. Slutade med att jag går ut i regnet och red på utebanan ...

Är rätt glad ändå att jag red på utebanan för hon var helt underbar! Tränade på samma övning som de 2 andra dagarna. Fast idag blev det en massa mera övergångar i alla gångarterna. Super nöjd verkligen. Det bästa med hela passet var nog 5/8 galoppfattningar tror jag. I vanliga fall så rusar hon 5-6 travsteg innan galoppfattningen. Men idag 5/8 så var de hur koncentrerade som helst. Tog skänkeln, UTAN att rusa och fattade en perfekt galoppfattning! Är så nöjd så massa övergångar för att få tillbaka uppmärksamheten. Skrittade av och gick in. Hade velat ha någon som fotade idag för hon var sååå otroligt fin!

Hjälpte till med Precious och Remix. Sen gick jag in och bakade kladdkaka och fick igång värmen igen! Per-Niklas höll mig sällskap och vi pratade om allt möjligt konstigt? Haha, hittade fula filmer på fula människor, konstiga djur osv .. Nu sitter jag här och väntar på maten som görs framför mina ögon. Blir spagetti och köttfärsås och till efterrätt kladdkaka! MUMS, säger jag bara!

Nu tänker jag vara social, så bye bye!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: