Victoria Solås

2011-10-25
21:00:33

Sweet Dreams - Beyoncé

Finaste hästen!


Vaknade vid 10. Satte alarm då så morgondagen inte blir helt förstörd. Åt frukost, tittade runt lite på fb och bloggar. Efter det tittade jag ett avsnitt av Vampire Diaries. Gick ut vid halv 12 tiden för att rida. Tog in min kära häst som var lit euppspelt för Nadja och Anette tog in Paris som går i hagen breddvid.

Red ut på en klättertur till början av. Hade på säkerhetsväst för hon var helt tossig! Red upp och ner 2 ggr. Hon hade sådan fart ner sista att vi fortsate en bit. Självklart kommer det en stock som var 40-50 cm över marken. Styr, hon ser chansen och skjuter fart. Hoppade säkert 90-100 över! Trodde inte at hon skulle ta i så mkt. Underbara lilla hästen, haha!

Fortsatte på banan sedan. Bestämde mig för rätt tidligt för lite "förarbete" och jobba mera på att hålla styrkan och energin i galoppen. Var helt underbar. Nu rider jag inte bara på volten längre. Iaf inte i galoppen. Då rider jag et varv på voletn. Rakt ner till andra sidan av banan. Ett varv på volten och sedan ner till andra änden. Innan så gick det bara några få varv på en volt innan hon blev för trött. Nu orkar hon huuur mycket som helst. Hon är pigg och fräsch hela ridpassen.

När jag bytte till andra varvet kom Per Blaze och Helen Lanja. Hon blev lite tittig, men började sedan jobba fint igen. Jobbade sedan i galoppen och fick beröm för att hon var fin och stadig! Så otroligt härligt att få beröm för arbetet man har gjort.

Gick in sedan igen. Tittat flera avsnitt av Vampire Diaries. Gick ut för att gå på toa men bestämde mig för att göra äppelpaj. Gick ut i stallet och hämtade äpplen med Per Niklas. Kom sedan in och gjorde klart allting. Nu är den precis uttagen ur ugnen. Nu väntar jag på mat.

Kommentar:
#1: Anonym

Nydelig bilde av dere to.

Sjekk denne linken: http://youtu.be/tyZb_wKXIzw



Papps

2011-10-25 @ 21:55:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: