Victoria Solås

2011-10-26
16:43:13

OMG - Usher ft Will.I.Am


Tittade på Dressyrmupparnas blogg och blev helt fascinerad över detta klippet!

Som sagt fick Ortencia sin massage idag. Först stod han och höll handen på hennes hals. Sen gick han back till rumpan och tryckte på en punkt bredvid korset och hela hästen bara ... knaaas, typ? Berättade att hon hade varit sne i korset. Men efter att han hade klämt på henne så sa han att det inte var någon fara med det.

Han hade jobbat mycket med med Arabiska Fullblod för prinsessan av Jordanien innan han flyttade till Sverige som jag förstodd det som. Iaf så sa han att många araber med långa ryggar ofta har problem med korset/rump muskler. Och att det inte var något att oroa sig för. Jag skulle jobba massa med klättring i backar för att stärka rumpmusklerna mera. Vilket jag gör Skulle kunna göra ännu mera dock.

Efter att han var klar så frågade han om han fick "visa henne". Han har som sagt jobbat med att ställa ut araber innan. Även om Ortencia inte är arabiskt fullblod och inte är så van vid den uppställningen så skötte hon sig fint! Han sprang med henne och blev riktigt glad, det syntes lång vägg, för Ortencia vissade sin bästa sida! Hon bara flött på ..? Så otroligt fin var hon!

Så nu blir det att promenera med henne eller släppa henne lite i ridhuset de kommande 2-3 dagarna innan jag börjar rida igen. Vill inte anstränga musklerna med en gång efter massagen. Bättre att skynda långsamt. Vet att min häst kommer bara var suuuuuper pigg när jag väl sätter mig på henne igen. Med tanke på att hon bara har vilat 1-2 dagar max innan. Och nu blir det 2-3 dagar. Wiiie! Jaja, skyddsväst så kanske jag inte dör. Haha!

Nu ska jag börja dricka min 3-4 kopp med "te". Vet inte riktigt vad jag ska kalla det egentligen?

Receptet är:
- Varmt vatten
- Honung
- Kanel
- Kardemumma
- Mjölk

Bland i så mycket du själv vill och önskar. Jag tycker iaf att smakar superduper gott! Nu ska jag fortsätta titta på Vampire Diaries.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: