Victoria Solås

2011-10-08
21:52:38

Hot - Inna
Ortencia var suuuuperfin idag! Skrittade ut som uppvärmning. Blev inte långt då vägen jag valde blev till en återvänds gränd .. Vände och bestämde mig för att rida på banan istället. Hade ju redan skrittat fram en del, men fortsatte oavsett. Började göra backdels vändningar. Fortsatte med skänkelvikningar. När hon kom ner hit kunde hon inget av dem. Nu kan hon gå serier i skänkelvikningar. Så allting tar sig! Såå härligt verkligen att se utveckling!

Övergick till att trava serpentiner med halt och avsaktningar där serpentinerna började och slutade. För att hon inte skulle springa ifrån skänkeln samtidigt vara följsam. Älskar min ny övning så sjukt mycket så fortsatte idag med med den. Första hela "serptinen" red jag lätt. Galoppen är fortfarande i "mitten av dem" och rids ett eller två varv. Så fortsätter det. Andra "serptinen" satt jag ner och då gick allting mycket mycket bättre. Gjorde detta ett antal gånger innan jag travade av och skrittade ut en sväng.

Mötte bilar, bilar med släpp, grävmaskiner, traktorer med släpp. Och alla kör som galningar! Tur man har snäll häst. Satt och åt ett supergott äpple. Hehe, korsade även en bro. Halvvägs över kommer jag på att hästen aldrig gått över en bro innan .. Skön häst kallas det!

Så himla underbart att se och känna utveckling hon gör! När hon kom ner hade jag tränat galoppfattningar en gång innan. Nu tar hon dem som aldrig förr! Hon lär sig så himla snabbt. Samma med bakdelsvändningar och skänkelvikningar. Denna lilla krabbat kommer gå långt! Liten i storleken, men stort hjärta.

Hade velat att Sandra skulle hunnit fotografera en gång till, men hon åker hem imorgon och jag jobbar .. Så det går inte. Idag var hon även lugnare än hon varit de andra dagarna jag har ridit. Trots att hon fick havre igår. Dragit ner på betforen också. Älskar denna lilla häst! Tänk om hon bara hade varit typ 10 cm större ..

Blev en till tjejkväll med Nadja, Anette och Sandra. Blev pizza att äta, godis till efterrätt och Fast Five att titta på.Underbar kväll med andra ord!

Ajja, nu ska jag sova .. Har morgonfodring plus jobbdag imorgon. Så slut på att ligga i sängen och dra sig jätte länge .. Fast sov ju bara till 8 idag så, hehe ..








Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: