Victoria Solås

2011-10-16
19:27:43

All Time Low - The Wanted

Härligt med lite morgon dimma och frost ute.

Ortencia i hagen.

Anette, Nadja och jag efter lunchen.

Gugge låg och solade i lövhögen.

Red lektion för Helen. Och hon känner igenom Ortencia lite för att sedan vissa mig.

Super duktig häst!

Nadja är van vid att posa vid häst.

Kanske lite fööör van? ;)

Sötaste Respons

Komer bli halshuggen för denna bilden. Men Anette är söt ändå! :D

Gå, gå, gå. Hemmåt är ditt vi går!


Respons's öga.

Tääänk om han hade haft örat framår ..!


Idag är väl som alla andra dagar Förutom att gårdens ägare, Per och Helen, är hemma från sin semester i Grekland. Vad jag har gjort idag är:
- Mocka 10 boxar. Duktigt!
- Släppa ut hästar
- Ge Kiro mat
- Sopa
- Fodra
- Köra in 2 ballar med traktor och stappla dem. Precisionstest avklarat!
- Eftermiddags mocka
- Gett utvalda hästar sockerpiller
- Ridit lektion för
HelenOrtencia
- Tagit in hästar

Ja, plus en hel del andra grejer med!

Min lektion för Helen gick suuuper! Skrittade fram medans hon ställde av Himkoras. Eftersom hon har vilat 2 dagar och det blåste ute var hon rätt pigg!! Efter en stund kom Helen ut och vi bytte ryttare så hon fick känna lite på Ortencia. Rätt skönt att en tränare gör detta. På så viss lär sig tränaren vad den vill förmedla till ryttaren. Hon tyckte iaf att Ortencia var käsnlig(vilket hon är) och svarar bra på allting.
Hon började instruera Ortencia i att ta bättre stöd i tygeln, söka framåt och därmed lyfta bättre på ryggen. Bytte sedan så att jag red Ortencia. Vilken känsla säger jag bara! För det första var det som att sitta på en helt annan häst och man blev instruerad hur man skulle rida den.(Precis som om man aldrig hade ridit den innan, haha!)
Fortsatte med samma sak som Helen gjorde på Ortencia och hon lyssnade så otroligt bra! Kommer rida för henne igen medans vi är här.
Sadlade av. Hoppade upp och red barbacka ut till hagen igen. Hon fick gå utan täcke. Vilket man senare fick ångra ... Otroligt hur snabbt en vit häst inte är vit längre. Wiiie, plus inget varmvatten i stallet..

Nu sitter jag iaf framför datan och vääääntar på mat. Min mage har ställt om sig. Nu är den van vid att få mat vid 6-7 tiden igen. Idag blir det väl ingen förens 9-10 tippar jag på .. Tog ett knäckebröd och lite te för att lätta min hunger. Lyckades dock inte så bra med det. Är bara ännu hungrigare!

Kommentar:
#1: Anonym

Veldig fint bilde av Ortencia i hagen. Tenk om hun hadde stått slik at hodet hennes syntes også.....!! Omgivelsene er nydelige. man kan se at det er kaldt og litt frost rundt henne. Kanskje ett bilde til fotokonkuransen i SShF???

2011-10-17 @ 05:55:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: