Victoria Solås

2011-11-01
17:50:57

Young, Wild & Free - Snoop Dogg

Börjat inse att det snart är dags att slänga mina vantar ..


Jag och en pigg Lanja på tur.


Slått nytt boxningsrekord! För mig själv iaf. 11 boxar gjordes! Och bara en liten stund efter att Ida hade mockat 9 .. Samt så sprang jag runt och fixade hästar till Per. Gick med Himkoras i en 15-20 min innan han blev klar med Blaze. Så idag gick det inte så snabbt för den andre.

Släppte Ortencia i stora ridhuset idag. Så otroligt pigg! Som om hon inte hade gått ett långt pass igår. Inte så konstigt ändå .. Hon hade fått stå inne halva dagen. Och hon rukar få gå ute först, men inte idag. Satte upp ett sockerbits hinder på ena lång sidan. Endast för att se om hon skulle hoppa eller inte. Haha, min lilla prinsessa hoppade, hoppade och hoppade! Super kul tyckte hon. Ida bara stog och skakade på huvudet då jag bara stog i mitten och pekade på hindret och så hoppade hon. Haha, duktig häst!

Red ut en tur på Lanja. Som förövrigt också var superpigg! Hon blev rädd för något i skogen med. Stannade. Spände sig. Tittade åt ett enda håll. Kände pulsen slå. Började blåsa näsa. Hon skulle inte gå framåt. Utan framåt var backen istället. Vände och hela hästen bara gungade samt blåste näsan. Tur att det inte kom ut någonting ur skogen, haha!

Nu sitter jag och undrar vad det blir för mat samt när jag är ledig denna veckan. 2 dagar ledigt innan jag åker hem nästa lördag. Så det vill säga att jag har 8 jobbdagar kvar. Vill inte hem! Man vill bara vara kvar även fast det är en del att göra dagarna i ända.

Just nu är jag jätte trött i benen. Ingen aning om varför. Kanske efter dressyrpasset igår. Har ett blåmärke på underarmen som jag vette sjutton hur jag har fått. Haha, trodde jag höll på att få en finne i pannan för det gör så ont på ett ställe. Men nu när jag tänker efter så kommer det nog bli ett blåmärke där istället. Krockade med en stilla stående traktor igår ..  Eller ja, höll på att byta skopan till gafflar och det ville inte som jag ville. Och så var det en metallgrej ivägen när jag skulle resa på mig .. Mmh, aj!

Nu ska jag antingen titta en film och dricka mitt icke-te eller ett avsnitt av Vampire Diaries. Mmh. let's find out!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: