Victoria Solås

2011-11-06
19:36:48

99 Times - Kate Voeggele

Orchid fick vara dagens objekt.

Allting har gått så sjukt snabbt idag! Att vi var tvungna att hitta på massa uppgifter för att vi var klara så sjukt snabbt! Måste berömma Nadja som mockar som en vind. När jag hade mockat 6 hade hon mockat 9 .. Hon tog en av mig med så idag har jag endast mockat 9 st. Gjorde klart en massa med inför eftermiddagen.


På eftermiddagen red jag min suuuuuperfina häst! Skrittade ut med Nadja då hon red Wild West aka Wiewie. Red sedan i stora ridhuset för första gången. Ortencia tyckte det var lite läskigt ... Som skrittuppvärmning red jag serpentiner för att hon skulle flytta stödet flera gånger. Förtsatte sedan i trav, fast red bara på en volt då. I ena varvet så var hon super! I andra varvet så har hon börjat lägga huvudet på snedd. Inte mkt, men lite iaf. Förutom att jag störde mig lite på det var hon fin i det varvet också. När hon gått en 2-3 rundor på volt följer jag fyrkanten ett varv och tillbaks på volten.

I galoppen gjorde jag samma sak. Hennes fattningar var inte lika fina idag som de absolut kan vara. Hon har börjat köra upp huvudet när jag fattar igen .. Vissa blev super. Är ändå sjukt glad över att det bara är det nu. I början racade hon iväg 1-2 varv innan det blev galopp. Nu är det bara upp med huvudet några steg, fattning, ner med huvudet igen. Så det blir alltid framsteg. Detta är väl bara någon period det med.

Skrittade ut igen med Najda på Wiewie igen efter det, haha! Eftermiddagen var lätt. Inte alls mycket att göra. Lite som krånglade men annars lätt. Haha, nu sitter jag här inne. Ska äta så får lägga ifrån mig datan. Blir en film. Transformers 3 som det ser ut :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: