Victoria Solås

2011-11-05
18:59:05

No Limit - Inna


Tänkte bara berätta lite kort om gårdagens ridpass. Han aldrig blogga mera ..

Red barbacka. Tog med mig spöet för tänkte jag skulle rida lite på banan efter uteritten. Vilket jag gjorde. Istället för att rida på en enda volt åt gången och att hon tar ett stöd hela tiden. Så bestämde jag mig för att träna på att byta stöd och fortsätta hålla en bra kontakt. Red 4 serpentinbågar över medellinjen. Gick verkligen superbra i skritt. Fortsatte i trav. Där fick vi ibland göra 3 och ibland 4 serpentiner. Hon villa gärna hålla kvar på det gamla stödet. Men mot slutet red i vi lite på 8:or. Hon bytta varv och höll stödet, sökte fram, höjde ryggen så otroligt fint!

Det bästa med barbacka ridning är att man känner hästen under sig. Hur den jobbar. Hur den rör sig. Om den jobbar med ryggen osv. På henne känns det så otroligt väl! Gjorde ingenting i galoppen. Hade suttit kvar, men kände att hon behövde ett lätt dressyrpass i bara några gångarter istället för alla.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: