Victoria Solås

2011-11-27
20:38:08

Beautiful World - Anya

Häst nr 1: "Lille" Disco som skulle longeras.

Häst nr 2: Zaskia

Häst nr 3: Leading Floyd

Häst nr 4: Aktör som inte ville vara med på bild.

Jaa, ännu en dag har passerat! Eller, nästan iaf! Stallet som vanligt. Dock så har det varit vandaler i stallet inatt .. Tänker inte gå in på vad de gjort/inte gjort. Stallet gick otroligt fort idag! Tog in hästarna igen när allt var klar. Satte igång och longerade en busig Disco. Bråkig som bara den. Skulle stanna och byta varv hela tiden. Så blev lite arg till slut. Han var så duktig efter det! :thumbup:

Nästa häst vart Zaskia. Hon var jätte fin idag. Fortsatte rida massa volter för att lossna nacken på henne. Efter henne blev det Leading Floyd. Första gången jag red honom och han var bara helt underbar! Frida red han igår och såg att han gjorde fina galoppombytten. Fortsatte lite på den tanken och red serpentiner med galoppombytten. Riktigt stilligt vart det! Haft lite bocksprång och annat kast och släng. Kanske berodde på att det blåste storm i/utanför ridhuset ..?

Sista men knappast minst Aktör! Kom upp utan pall idag igen på hästen på 183 cm! I feel good! Han var väldigt pigg så gjorde en massa halvhalter samt övergångar för att få tillbaka fokus på mig. Annars var han superfin han också!

På vägen hem höll jag på att lyfta ifrån marken. Yeah, you heard me! Tror aldrig jag varit så rädd som jag var då! Ringde pappa och sa att jag tyckte om honom väldigt mkt! Skulle nästan gjort det när jag höll på att lyfta. Just in case! Pratade om lite allt möjligt i samma släng.

Bild från i somras på Ortencia. Ligger bara på 90 cm. Som högst har hon hoppat 110 cm.


Längtar tills jag får komma hem och rida min prinsessa igen! Jag och Lina ska ta bort Ortencia och Tequila och löshoppa dem på Gäsene någon dag i helgen. Blir nog awesome! Vet ju att Ortencia älskar att hoppa så för henne är det inga problem.

Oj, klockan är redan 9. Kanske ska sova? Har självklart ridning imorgon eftermiddag .. :bigeyes: Så inga vanliga lektioner. Ska bli skönt ändå. Slippa stressa 24/7. Lyckas på något vänster göra det i sömnen med. Så min sömn blir orolig och mina drömmar blir mardrömmar istället .. Jaja, nu säger jag godnatt!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: