Victoria Solås

2011-11-26
20:42:00

Breakin' Dishes - Rihanna

Häst nr 1 var Laser (innan ridning)

Häst nr 2 var Zaskia (innan ridning)

Häst nr 3 var Kristall (under ridning)

Häst nr 4 sist men inte minst Fair Lady (efter ridning)

Haha Frida och Leading Floyd
(efter ridning)

Ja, hunnit med en heeeel del idag. Är super trött och klockan är endast 8! Sick är det! Dagens börjar med att hon som hade nyckeln till sto o vallack var försenad med 1,5 timme .. Mockat 3,5 box idag. Hjälpt de andra en hel del osv.

Mellan morgonsysslorna och eftermiddagssysslorna passade jag på att rida 3 hästar. Började med Laser som var en av de finaste för dagen. In med honom igen. Red Zaskia som var stel som en pinne. Ingenting ovanligt tyvärr. Hon är riktigt fin att rida i övrigt. Next blev Kristall. Hon var rätt hemsk att rida. Visst, hon gjorde allt jag bad om. Men kändes allmänt fel .. ? Inte så konstigt då det bara har varit 1: or som ridit henne. Stel som en kratta så jobbade massa med att böja och ställa henne. Riktigt fin på slutet!

Sen blev klockan snabbt halv 3 och det var dags för eftermiddagssysslorna. Blev inte så mkt gjort förrutom kraftfoder plus en och en annan häst som jag tog in.

Sedan red jag Fair Lady. Riktigt riktigt fin var hon! Senast jag red henne var på programridningen för ett halvår sedan och då gick hon inte fram för skänkel för 5 öre. Men idag bara sprudlade hon av energi. Dock inte så mkt så att hon bockade och stegrade, vilket hon brukar göra! Red massa öppnor och slutor i all agångarter. Super super fin! Frida filmade lite när jag red på en volt. Tänkte sätta ihop en liten filmsnutt sen. Inte den bästa, men men.

Kom hem vid 5 tiden ca. Bytt om och ätit en massa nu. Inte ätit sen frukost då jag inte ens hunnit vara hemma på våran rast på 2-3 timmar .. Insåg att jag inte äter så mkt som jag gjorde innan, vilket betyder att maten hinner mögla innan jag hinner äta den .. :O :( Fick bröd från skolan i måndags och det var inte så fräscht längre tyvärr.

Nåväl. Ska nog skriva lite på min uppsats sen sova lite tror jag. Men om jag känner mig själv. Så kommer jag sätta mig vid fb och glo på ingenting tills jag bestämmer mig för att det inte är något intressant där ändå .. :thumbsup:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: