Victoria Solås

2011-11-17
15:08:33

Stick With You - Pussycat Dolls
Snoozade ca 30 min. Gick upp, åt en macka innan jag gick till stallet.

STOLT att jag klarade komma upp på en häst på 183 cm UTAN pall!
Det är inte varje dag. :thumbup:

Fick rida på Aktör. Är heeeeeeelt slut! Han var så hemsk idag att det är inte var sant! Sparkade back ut, kastade på huvudet och ville allmänt inte som jag ville. Jag är van vid att rida min lilla på 152. Detta är en bjäse på 183 cm! Ortencia är otroligt lättriden och inte alls svår att hålla i. Aktör är som att hålla i en vägg som är orubblig. Jobbade förvänd galopp. Gick inte bra alls. Var tvungen att ha skrittpaus för att orka med mera.  De sista 2 omgångarna blev helt perfekta. Så i slutändan är jag väl nöjd, men otroligt trött ..?

stalltjänsten var det inte så mkt att göra. Måste berömma de andra i klassen som gjorde en massa medans vi red. Det enda jag gjorde var att hösilera i sto och vallack. Sopat service och tagit upp det de andra krattade på baksidan.

Duschade på lunchen. Tänker inte lukta häst/svett på tågen. Haft religions lektion och nu har vi svenska med Maaaaaary .. :thumbdown: Vi ska titta på film, egentligen. Men som vaaaanligt krånglar allting med Mary och vi sitter på Facebook istället. Haha, stackar'n!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: