Victoria Solås

2011-11-29
01:04:27

Roc Me Out - Rihanna


Varit vaken sen kl 6 idag. Och nu är klockan 1 ca .. :thumbup: Stalltjänsten har gått fort trots att 2 st inte dök upp och en annan kom 1,5 timme försent .. Jaja, stallet på eftermiddagen med. Blev inte till att rida på terrängbanan tyvärr! Fick hoppa Frigolit inomhus istället.

Uppsättning av hinder var 2 st studs, ett galoppsprång, oxer, ett galoppsprång till 2 st studs igen.
Red fram och han kändes super fin! Som framhoppning skulle vi hoppa ett räcke på 50-60 cm i en volt? Inte det lättaste vill jag lova! Krockade med hinderstödet samt han svängde undan en gång. Allt var mitt eget fel som inte var duktig nog med inramningen(han an var ajätte mesig och kastar sig annars .. Flera som har åkt in till sjukhuset för han har blivit rädd för hindrena) Nästa var åt andra hållet, fast med 2 studs istället. Man fick hålla en kort galopp så löste han det supert! Fick mkt beröm för mitt tempo som jag fick han att gå in i studsen.

125 cm högt på bilden. Lika högt som jag hoppat!


Sen var det 2 studs och oxer. Gick fint även det. Ingenting tveckade han på! Sen satte Peppe upp allting. 2 studs, oxer, 2 studs. Allting gick supert.
Sista gången vi hoppade låg oxern i mitten på 125 cm! :O :O Visste inte att han höjde så mkt förrens han sänkte tillbaka i "vanlig höjd". Den vanliga höjden var 110 cm (Frigolit är 175+ cm så hindrena känns inte så höga .. ) Fett coolt att jag nu hoppat så högt. Mitt förra rekord var bara 110 cm. Så har gått på rosa moln resten av dagen!

Kom hem, gick till matsalen, duschade, åt, pluggade, städat, diskat, tvättar kläder. Och nu målar jag naglarna. Känns bra innan jag ska sova, hehe! Sitter och hostar ihjäl mig känns det som. Blir alltid hemskt innan jag ska gå och lägga mig. Inte bra! Ajja, nu ska jag sova. Nighty Nighty!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: