Victoria Solås

2011-11-08
19:00:05

It's Alright, It's OK
USCH! Aldrig haft ett så dåligt ridpass som idag på Ortencia .. Inte ridit när det varit så mörkt ute heller. Plus i stora ridhuset för andra gången. Egentligen borde jag bara lagt av att rida när jag kände hur hon var i början. Suttit och gråtit 2/3 av passet. Vissa gången var hon bara såååå fin, men så blev hon spänd och så blir jag spänd. Känner att jag vill bara hem just nu .. Få en kram och att någon säger att allting kommer ordna sig.

Känner mig så dålig för det är ju mitt fel att hon inte går så bra. Vet inte hur många gånger jag har ryckt henne i munnen och fått dåligt samvete och sagt att jag inte ska göra det igen endast för hon ökar takten något så fruktansvärt. Gissar på att hon är trött efter dessa intensiv veckor som det har varit för henne. Jag försöker rida korta pass, men så går hon som en klippa och så tänker man lite till skadar inte. Och så blir allting pannkaka för man inte slutar när det går som bäst. Jag är för envis. Jag vill för mycket helt enkelt .. För höga krav och det knäcker mig själv ...

Är nog otroligt trött sälv också. Inte få se kända ansikten. Jag trivs jätte bra här, det gör jag! Funderar på att komma tillbaka hit vid jul och jobba till och med. Men även om jag säger att jag inte vill hem, så vill man ju ändå det. För, som sagt, det är hemma.

Nu ska jag in i duschen. Forhoppningsvis är allting så mycket bättre sen, eller inte ...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: