Victoria Solås

2011-11-07
23:30:58

Heartbeat - Nicole Scherzinger

Sötaste Zahyr. Saknar sommaren, därför det blev
denna bilden ..

Idag jobbade bara jag och Anette. Mockat 10 boxar idag igen. Känns som om man inte räcker till om man gör 1 box mindre .. Haha, dagen har iaf gått fort.

Ridit min lilla prinsessa. Skötte sig suuuuper! Red ut till som uppvärmning. Tog en tur i klätterbacken i följd av att vi hoppade en stock. Höll på att flyga av igen för hon laddar så innan språnget. Söt häst! Red massa serpentiner idag igen för at snabbare kunna byta stödet. Riktigt fin var hon!
Övergick i trav. Fick rida igenom henne lite på en volt i båda varven för hon var så pigg. Hon lugnade snabbt ner sig och var väldigt arbetsvillig resten av passet. Red massa serpentiner i trav samt snett igenom då jag har börjat göra lite ökningar. Hon svarar superfint på allting.
I galoppen blir hon fortfarande pigg och vill helst inte jobba i vänster varvet. I höger var hon huuuur fin som helst. Drog ingenting, var mjuk, följsam! Ja, helt underbar helt enkelt! Hon fixar varje övergång så mjukt och enkelt. Hela hästen är så följsma och fin.
Kommit fram till att om jag spänner mig och om mina händer blir hårda så blir hon hård och okoncentrerad när jag rider. Bra att man ändå lär sig sådant på ett tidigt. Så man inte käftar emot och det blir problem.

Red ut på Sweety. han var allmänt pigg lus rädd för allt. Ingen bra kombination vill jag lova. Då det resulterade i att jag fög av. På granhusets gård står det en van. Han som körde den slängde igen skyvdörren rätt hårt. Sen skulle jag passera igenom en stenmur. Varpå han bara sticker! Gör världens bocksprång. Jag sitter kvar, men med dålig balans plus tippar lite mera åt vänster sidan. Då får Sweety för sig att göra en u-sväng. Jag flyger rackt över nacken på honom. Höll kvar i tygeln iaf så han inte kunde springa någon vart.

Resten av dagen gick undan. Har gjort mat till oss alla idag! Per och Helen var och gav kurser i Karlskrona tror jag det var? Gjorde fiskpinnar, potatis och sallad. Super gott blev det! Gjorde mat till Per och Helen också, men det var så gott att det var nästan ingenting kvar. Haha, tittade på Taken. Sjuuuuuuukt braaa fiiiiiiilm!

Vart och gjort kvällsfodring. Precis pratat lite med Dikar'n. Nu ska jag sova. Vilket jag hade gjort för ca en timme sedan om jag inte hade varit dum och öppnat datan igen ..

Imorgon är det 4 dagar tills jag åker hem .. :(

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: