Victoria Solås

2011-05-11
22:40:51

Why Is It So Hard - Jennifer Hudson


Mat .. Det är något av ett problem för en del. Vissa äter för mycket, andra för lite. Andra är kräsna, andra är allätande. Jaa, har börjat komma över min kräsna sida. För några år sedan om jag åkte utomlands skulle jag bara äta tex schnitzel eller hamburgare. Mat som jag helt enkelt visste vad det var.

Våran senaste "familje resa" till Slovakien. Beställde jag endast mat som jag i princip inte hade ätit förut. Och som ni säkert redan vet, och för er som inte vet det, så är jag i Frankrike. Alltså i ett annat land än trygga Scandinavien. Här varken pratar de som oss, inte så konstigt. Nytt land betyder nya utmaningar.

Jag bor som sagt hos min mammas barn/ungdomskompis Laila Riise. Kan inte annat än att säga att jag gillar det här! Ett nytt land betyder också ny mat ..

I sändags var vi i en stad/by som heter Deauville. Där smakade jag, Victoria Solås, på sniglar, blåmusslor och minifisk. Igår käkade jag pytt i panna. Och idag har jag ätit en hel tomat skiva. För några dagar sedan serverades det omelett.

För er som känner mig VET mycket väl att hade jag fått detta hemma hade jag aldrig rört maten. Men jag har ätit upp allt det som har serverats mig! Är sjukt stolt äver mig själv! Hade ett mål när jag skulle hit till Frankrike och det var att äta sniglar.

Så nu måste jag sätta upp ett nytt mål. Fast kanske inte mat? Detta blir denna dagens sista inlägg. Nu ska jag antingen titta film eller helt enkelt sova! Troligtvis det sista ..

Har ni några förslag på vad jag ska blogga om så är det bara att tycka till om någonting.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: