Victoria Solås

2011-05-28
16:16:22

Angel In The Night - Basshunter

Snyggingen i regntäcke.

Gick upp vid halv 10. Ville inte sova bort hela dagen och ville inte bli väckt heller. Käkade frukost och pratade sedan i lite telefon. Tog in 4 hästar i stallet. Omira, Ortencia, Orkan och Jubie.

Började rida Omira. Satt bara och stor log hela tiden. Sjukt underbart att få rida på "riktigt" om man säger det så. Hon var riktigt spänd och inte riden på 5 veckor så inte så konstigt .. Blev en del galopp. Otroligt att den inte var katapult galopp och kast med liten Victoria. Utan lugn och flyttande. Red över 2 bommar som låg på var sitt ställe så hon fick tänka på vart hon satte fötterna istället för de andra hästarna som stog inne. Riktigt nöjd med henne faktiskt!

Nästa var Ortencia. Pysslade en massa med henne. La på sadel och träns. Longerade henne en liten stund innan jag tog av de och frotsatte med att "rida" från marken. För att se om hon glömt hur man gjorde. Hon var inte så koncentrerad som jag ville men det fick duga. Bestämde sedan att hon skulle följa efter mig. När jag stannade stannade hon. När jag backade skulle hon backa. Svängde jag svängde hon. Slutade med att jag släppte henne helt och hon följde efter ändå. Så otroligt härlig känsla!

Nästa häst var Jubie. Fått reda på att hon är väldigt stressad ensam osv. Så pysslade en hel del med henne. La på sadel o träns. Gick ut och longerad en liten stund. Mest för att känna av och se hur hon tog alling. Var lite smått stressad, men inte alls som jag väntat mig faktiskt. Mot slutet var hon halvt lung och hade bra fokus på mig.

Sist men inte minst var Orkan. Våran egna uppfödning men som är Anne-Majs. Inte inriden trots sina 8 år. Ska ställas ut av pappa i sommar så vi tänkte passa på att sätta lite muskler och även rida in henne. La på en sadel men fick byta gjord .. Hittade ett träns. Gick ut och longerad lite. Inte stressad eller någonting. Halvbra fokus under hela passat. Imorgon ska jag se vad mamma ska göra så hon möjligtvis får hjälpa mig tömköra eller någonting annat.

Nu sitter jag här igen. Ska plugga lite körkorts teori då jag har teori provetmåndag!!!!!!! Omg säger jag bara .. !

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: