Victoria Solås

2011-03-19
16:28:11

Till the world ends - Britney Spears
Snoozade från halv 9 till 9 då pappa kom in och sa att det var frukost. Hasade mig upp och gick ner efter påklädningen. Mamma berättar att hon ska på möte och så det är bara att hjälpa till i stallet. Hjälper till att släppa ut hästarna innan jag börjar mocka. När alla utom en var klara fyllde jag vattenhinkarna och även stonas badkar. Allt detta samtidigt som pappa skode Omira åt mig. Efter det så gick jag och pappa in för att äta. Blev ett kort måltid. Efter det var det till att rida. Mockade sista boxen och soppade stallgången innan jag går in mot huset. Där står en pall med ved. Jag stannar upp och funderar en liten stund innan jag bestämmer mig för att plocka in all ved. Insåg att pappa skulle uppskatta det. Och det gjorde han. När jag gjort klart nästan halva pallen kommer han hem efter att ha hämtat en till pall med ved och satt den under tak, kommer han och hjälper mig med det sista. En glad pappa påverkar alla oss andra har jag kommit på. Eftetr det hamnade jag här. Och här tänker jag stanna en stund till!

Ridpasset: Gick jätte dåligt i början så jag gav i princip upp. Så
jag skrittade bort ifrån grårdensamtidigt som hon fick gå i skänkelvikningar. Självklart var det trevligare att vissa upp sig inför ett par ardennrar istället för att jobba. Vände tillbaka efter att ha fortsatt förbi ardennrarna en liten bit. Rider förbo våran uppfart och en bra bit bort åt andra hållet med. Svänger in på grusvägen mot Käråkra och trnar skänkelvikningar i trav och förvänd "galoppvikningar". Gick otroligt bra!
Omira
e. Koshan  u. Orci

Ciao!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: